66479486 021

8448763 0912

19:00 الی 08:30

Controltak@gmail.com


شماره تماس: 021-66479486

کنترل ولو
 - 
نویسنده: مهندس سعیدی
 - 
تعداد بازدید: 5698

 کنترل ولو


*** توجه »» در این بخش به معرفی کنترل و انواع کنترل ولو پرداخته ایم ، جهت خرید و مشاهده محصولات شیرآلات کنترلی ، به بخش محصولات کنترل ولو وب سایت مراجعه نموده و جهت نیاز به راهنمایی با واحد فروش کنترل ولو تماس حاصل نمایید.

کنترل ولو

شیر کنترل ولو

Control Valve

 اهداف مقاله کنترل ولو :

در این مقاله سعی گردیده است تشریح کنترل ولو و همچنین به معرفی انواع کنترل ولو بپردازیم.

مقدمه مقاله شیر کنترل ولو :

 یکی از رایج ترین المان های کنترل نهایی در سیستم های کنترل صنعتی ، شیر کنترل ولو می باشد . کنترل ولو بر حسب فرمان یک سیگنال اتوماتیک همچون سیگنال یک کنترل کننده یا دستگاه منطقی ( مانند PLC ) فلوی سیال عبوری از یک لوله را محدود می کند . برخی از طرح های شیر کنترل ولو برای منترل گسسته ی (ON/OFF ) فلوی سیال در نظر گرفته شده اند ، در حالی که برخی دیگر برای تنظیم فلوی سیال در جایی بین حالت کاملا باز و کاملا بسته طراحی شده اند . یک ولو ON/ OFF از نظر الکتریکی معادل یک سویچ است ، در حالی که یک ولو تنظیم کننده از نظر الکتریکی معادل یک مقاومت متغییر می باشد .

کنترل ولو از دو بخش عمده تشکیل شده است :

بدنه ی کنترل ولو ( Body ) :

که شامل همه ی تجهیزات مکانیکی لازم برای تاثیر گذاری بر فلوی سیال می باشد .

اکچوئیتور کنترل ولو 

( Actuator ) :

اکچوئیتور کنترل ولو یا همان محرک ولو  که نیروی مکانیکی لازم برای حرکت اجزا داخلی بدنه ی ولو را تامین می کند . اغلب اوقات ، تفاوت عمده ی بین یک کنترل ولو on/off و یک کنترل ولو Throttling در نوع اکچویتور به کار رفته برای ولو است . اکچویتور های on/off موقعیت مکانیزم ولو را تنها در حالت کاملا باز و یا کاملا بسته قرار می دهند ، این در حالی است که اکچویتر های Throttling باید بتوانند با دقت موقعیت مکانیزم ولو را هر نقطه ی بین حالت کاملا باز و یا کاملا بسته تنظیم کنند . برخی از طرح های بدنه ی ولو های سماوری ( Plug valves ) و ولو های توپی ( Ball valves ) سرویس های on/off به مراتب بهتر کار می کنند ، در حالی که طرح های دیگر همچون ولو های کروی ولو پورتی ( Double –ported globe valves ) در کاربرد های Throttling بهتر عمل می کنند ، با این حال می توان بسیاری از طرح های ولو را صرفا با اتصال یک اکچویتور مناسب در هر کدام از این دو سرویس ( Throttling یا on/off) بکار برد.

انواع ولو :

به مجموعه اجزاء خاصی که در داخل بدنه ی یک کنترل ولو قرار داشته و عمل Throttling یا بستن کامل مسیر فلوی سیال را انجام می دهند ، اصطلاحا تریم ولو ( valve trim ) گفته می شود ، برای هر نوع عمده از کنترل ولو ، معمولا طراحی های تریم بسیار متنوعی وجود دارد . انتخاب نوع ولو و تریم آن با توجه به نوع سیال تحت کنترل ، خصوصیات عمل کنترلی ( Throttling یا on/off ) شرایط فر آیند ( نرخ فلوی مورد انتظار ، دما ، فشار و غیره ) و جوانب اقتصادی تعیین می شوند.

 شیر ساق کشویی

- ولو ساقه کشویی " شیر کشویی " ( Sliding stem valves )

شیر کشویی قطعات متحرک بدنه به صورت خطی حرکت می کنند . بیشتر کنترل ولو های شیر کشویی عملکرد ی مستقیم دارند (Direct acting ) ، به این معنا که با بیرون رفتن ساقه ( Stem ) از بدنه ، دریچه ی ولو بیشتر باز می شود ، و متقابلا هنگامی که ساقه به داخل بدنه فشار داده می شود ، دریچه ولو بسته می شود . بدنه ی یک ولو با عملکرد معکوس ( Reverse acting ) بر عکس حالت قبل خواهد کرد ، به طوری که با فشار دادن ساقه به داخل بدنه ، ولو باز شده ، و با بیرون کشیدن ساقه از بدنه ، ولو بسته می شود .

1-1-1) انواع ولو ساقه کشویی :

 گلوب ولو

* ولو کروی " گلوب ولو " ( Globe valves )

   ولو ها ی کروی یا همان به اصطلاح گلوب ولو با تغییر فاصله ی بین یک پلاگ متحرک و یک نشیمنگاه ( Seat ) ثابت ، فلوی سیال را محدود می کنند ( البته در برخی موارد از یک جفت پلاگ و یک جفت نشیمنگاه بهره گیری می شود ) . فلوی سیال از میان سوراخ مرکزی نشیمنگاه عبور کرده و میزان محدودیت عبور آن با میزان فاصله ی پلاک از سوراخ نشیمنگاه تعیین می شود . ولو کروی ( گلوب ولو ) یکی از محبوب ترین طرح های ولو ساقه کشویی استفاده شده در سرویس Throttling می باشد . در این گلوب ولو ، پلاک ولو توسط ساقه هدایت شده و همیشه با خط مرکزی نشیمنگاه هم تراز است . به همین دلیل است که این سبک خاص از ولو کروی را اصطلاحا ولو کروی ساقه راهنما ( stem guided ) می نامند. کنترل ولو های تیپ گلوب بیشترین کاربرد را در شیرهای کنترلی دارد.

 شیر سوزنی

* نیدل ولو " شیر سوزنی " ( Needle valve )

با یک تغییر کوچک در طراحی ولو کروی ساقه " گلوب ولو " راهنما یک شیر سوزنی ( Needle valve ) حاصل می شود . قطر پلاگ شیر سوزنی بسیار کوچک است ، به طوری که معمولا با سوراخ نشیمنگاه هم اندازه بوده و به خوبی در داخل آن قرار می گیرد . این در حالی است که پلاگ ولو های کروی صرفا بر روی نشیمنگاه می نشینند . استفاده از شیر سوزنی دستی کاربرد های کنترل نرخ های فلوی کم روغن یا هوا بسیار رایج است . کنترل ولو های سوزنی نیز در صنعت کاربردی هستند اما نه به اندازه ی تیپ کنترل ولو گلوب.

* ولو پورت راهنما ( Port guided valve )

یکی دیگر از تغییرات روی طراحی ولو کروی ، ولو پورت راهنما ( Port guided valve ) می باشد . پلاگ این ولو ها شکل غیر معمولی داشته و در داخل نشیمنگاه به بالا و پایین حرکت می کنئ . از اینرو می توان گفت که حلقه ی نشیمنگاه برای پلاگ به عنوان یک راهنما عمل می کند ، به طوری که هم مرکزی پلاگ و نشیمنگاه را همیشه تراز کرده و تنش هدایت بر روی ساقه را به حداقل می رساند . این بدان معنی است که می توان قطر ساقه ی این ولو ها را کوچکتر از ولو های ساقه راهنما ساخته ، اصطکاک لغزشی به حداقل رسیده و رفتار کنترلی بهبود یافته است .

* شیرهای کنترلی دابل سیت (Double seat valve )

برخی از ولو های کروی برای کنترل میزان فلوی سیال از یک جفت پلاگ ( بر روی یک سافت جفت نشیمنگاه منطبق با آنها استفاده می کنند . این ولو ها را اصطلاحا ولو های کروی ) می نامند . هدف استفاده از یک ولو کروی دو پورتی این از اعمال فشار سیال پروسه به دو طرف پلاگ ها ، نیروی اعمال شده به ساقه به حداقل برسد . اختلاف فشار سیال فرآیند واقع در دو طرف پلاگ یک ولو ( P1-P2 ) ، مطابق با فرمول F=PA به موازات ساقه یک نیرو تولید خواهد کرد ، به طوری که سطح مقطع ( A ) فرمول همان سطح موثر پلاگ ها می باشد . در یک ولو کروی تک پورتی ( Single Seat ) تنها یک نیروی تولید شده توسط فشار فرآیند وجود خواهد داشت . در یک ولو کروی دو پورتی (Double seat) ، دو نیرو در جهت های مخالف وجود دارد که یکی در پلاگ بالایی و دیگری در پلاگ پایینی تولید شده است . اگر سطوح هر دو پلاگ تقریبا با هم برابر باشند نیروهای اعمال شده بر روی آنها نیز تقریبا با هم مساوی بوده و در نتیجه یکدیگر را خنثی می کنند . این امر راه اندازی و تحریک کنترل ولو را ساده تر خواهد کرد. ( یعنی موقعیت ساقه کمتر تحت تاثیر فشار های سیال فرآیند قرار خواهد گرفت ) . این ولو کروی دو پورتی خاص از نوع ساقه راهنما می باشد ، به طوری که بوش های راهنما یکی در بالا و دیگری در پایین ساقه قرار گرفته اند ( در قسمت پایین بدنه ی ولو ) کنترل ولو دو پورتی نوع پورت راهنما نیز وجود دارد ، به نحوی که مجموعه ی دو پلاگ پورت راهنما و دو نشیمنگاه عمل تنظیم فلوی سیال را انجام می دهند .

مزایا و معایب شیر گلوب ولو :

از مزایای کنترل ولو گلوب ولو دو پورتی این است که در مقایسه با نوع تک پورتی بسیار ساده تر تحریک و راه اندازی می شوند . این ولو ها همواره دارای یک نقطه ضعف مشخص هستند ، و آن این است که بستن کامل این گونه ولو ها تقریبا غیر ممکن است . برای دستیابی به آب بندی کامل سیال لازم است که هر دو پلاگ به طور هم زمان بر روی دو نشیمنگاه قرار گیرند ، که این امر بسیار مشکل است . حتی اگر یک ولو دو پورتی در کارگاه برای بهترین عملکرد بستن مهیا شده باشد ، بعد از نصب آن بر روی پروسه بدلیل تغییرات ابعادی ساقه و بدنه ی ولو که ناشی از گرمایش یا سرمایش سیال فرآیند می باشد ، بستن کامل ممکن نخواهد بود . این مساله خصوصا زمانی مشکل ساز است که ساقه از مواد متفاوتی نسبت به بدنه ساخته شده باشد . معمولا ساقه ی کنترل ولو گلوب ولو از میله هایی با جنس فولاد ضد زنگ ساخته شده اند در حالی که بدنه ی ولو های کروی به طور معمول از فولاد ریخته گری ساخته می شود . فولاد ضد زنگ سرد نسبت به فولاد ریخته گری گرم ضریب انبساط حرارتی متفاوتی دارد . این بدان معنی است که وقتی ولو در معرض دمایی گرم تر یا سرد تر از دمایی که در آن کاملا بسته می شده قرار گیرد ، پلاگ های ولو دیگر به طور همزمان بر روی نشیمنگاه خود قرار نمی گیرد.

برای دستیابی به یک آب بندی مناسب در حین بسته شدن کنترل ولو گلوب ، از یک تکنیک آماده سازی استاندارد که اصطلاحا ( صیقل کاری ) نامیده می شود ، استفاده می گردد . برای صیقل دادن اسمیلی پلاگ و نشیمنگاه ولو ، پس از دمونتاژ کردن ولو یک خمیر ساینده که کمپوند صیقل نامیده می شود را بر روی نواحی تماس متقابل پلاگ و نشیمنگاه ولو می مالند . مکانیزم ولو را دوباره اسمیل کرده و سپس ساقه را با یک حرکت تناوبی می چرخانند ، به طوری که پلاگ در داخل نشیمنگاه ساییده شده و در نهایت با هم جور می شوند . برای چک کردن انطباق بین پلاگ و نشیمنگاه در ابتدا ولو را دمونتاژ کرده و تمام کمپوند های صیقل باقیمانده بر روی پلاگ و نشیمنگاه را پاک کرده ، یک کمپوند رنگ آمیزی فلزهمچون آبی پر رنگ را بر روی پلاگ مالیده ، و ولو را دوباره مونتاژ می کنند . در ادامه دوباره ساقه را می چرخانند تا پلاگ بر روی نشیمنگاه ساییده شده و توسط رنگ اعمال شده پوشیده شود . پس از دمونتاژ کردن مجدد ، با بازبینی رنگ ساییده شده می توان گسترش تماس فلز به فلز بین پلاگ و نشیمنگاه را آشکار کرد . اگر سطح تماس نا کافی تلقی شود ، فرآیند صیقل کاری باید دوباره تکرار گردد.

در یک ورژن مدرن تراز طراحی ولو کروی از یک پلاگ به شکل پیستون استفاده شده که در داخل یک قفس قرار گرفته و پورت ها نیز به صورت ریخته گری یا ماشین کاری بر روی قفس قرار گرفته اند . این کنترل ولو ها ی کروی قفس راهنما با بیشتر یا کمتر آشکار کردن سطح پورت روی قفس احاطه کننده فلو را تنظیم می کنند . در واقع ، با بالا و پایین حرکت کردن پلاگ ، پورت روی قفس بازتر و یامحدودتر می شود . در اینجا قفس وظیفه ی هدایت پلاگ را نیز به عهده داشته و بنابراین دیگر نیازی نیست که ساقه مانند ولو های ساقه راهنما در معرض نیرو های عرضی قرار گیرد . تصویر نشان داده شده در شکل 1-11یک کنترل ولو برش خورده را نمایش می دهد که قفس آن به خوبی دیده می شود . در این قفس و پلاگ در موقعیت کاملا بسته قرار گرفته اند . همانطور که می بیند . همانطور که می بیند پورت های T شکلی برر روی قفس وجود دارد که فلوی سیال از میان آنها عبور می کند . با به بالا و پایین حرکت کردن پلاگ ، مسیر این پورت های T شکل بسته تر و یا باز تر می شود .

یکی از مزیت های طرح قفس راهنما این است که تنها با تعویض قفس ولو با قفس دیگری که اندازه T شکل سوراخ متفاوتی دارد می توان مشخصات فلوی ولو را به سادگی تغییر داد . برای یک بلاگ خاص و معین طرح های متنوعی از قفس وجود دارد ، که این بدان معنی است که در صورت تغییر قفس نیازی به جایگیزینی پلاگ نمی باشد . این امر قطعا راحت تر از لزوم تعویض پلاگ برای تغییر مشخصه ی ولو های کروی پورت راهنما یا ساقه راهنما می باشد .

ولو های کروی قفس راهنما در دو نوع پلاگ متعادل ( Balanced ) و پلاگ نا متعادل ( Unbalanced ) در دسترس هستند . پلاگ متعادل دارای یک یا چند سوراخ از بالا به پایین می باشد . این سوراخ اجازه می دهد که فشار سیال دو طرف پلاگ برابر شود . این امر به حداقل رساندن نیروی وارده بر پلاگ که باید توسط اکچویتر ( Actuator ) بر آن غلبه شود ، کمک می کند .

پلاگ های نا متعادل یک نیروی مساوی با حاصل ضرب فشار تفاضلی دو طرف پلاگ و سطح پلاگ ( F=PA ) را تولید می کنند ، به طوری که در برخی از کاربرد ها این مطلب می تواند بسیار مهم باشد . پلاگ های متعادل این نیرو را ایجاد نخواهند کرد چرا که آنها فشار دو طرف پلاگ را برابر می کنند . با این حال آنها یک نقطه ضعف دارند و آن این است که وقتی ولو در موقعیت کاملا بسته قرار دارد همیشه یک مسیر نشتی مضاعف وجود دارد .

به این ترتیب ، ولو های کروی قفس راهنمای نا متعادل و متعادل خصوصیاتی مشابه با ولو های کروی دو پورتی و تک پورتی ساقه یا پورت راهنما دارند . درست مثل ولو های کروی ساقه راهنمای دو پورتی و ولو های کروی پورت راهنما ، تعیین موقعیت ولو های قفس راهنمای متعادل بسیار ساده است . با این حال ، هنگامی که ولو های قفس راهنمای متعادل در موقعیت کاملا بسته قرار دارند ، بعلت مسیر های نشتی زیاد تر تمایل به نشت بیشتری دارند ، که این امر بسیار شبیه به ولو های کروی ساقه راهنمایی دو پورتی و پورت راهنما می باشد .

بدنه ی سه راهی ( Three way body ) یکی دیگر از سبک های بدنه ی ولو کروی می باشد که گاهی اوقات ولو مخلوط کننده و گاهی اوقات ولو منحرف کننده نامیده می شود . این طرح ولو دارای سه پورت است ، به طوری که یک پلاگ درجه ی اتصال دو پورت با پورت سوم را کنترل می کند.

گیت ولو ( Gate valves )

شیر دوازه ای 

شیر دروازه ای با قراردادن یک سد ( دروازه ) در مسیر فلو و محدودکردن آن کار می کنند ، که می توان گفت این روش بسیار شبیه به عملکرد درهای کشویی است . ولو های دروازه ای در اغلب موارد برای کنترل on/off استفاده می شوند . اگر ساقه در وضعیتی بین این دو موقعیت نهایی قرار گیرد ، هر سه پورت با درجاتی متفاوت به یکدیگر متصل خواهند شد. ولو های سه راهی در سرویس هایی که جریان فلو باید بین دو جهت متفاوت منحرف ( تقسیم ) شود ، یا جایی که دو جریان فلو باید در داخل ولو همگرا ( مخلوط ) شده و به شکل یک جریان فلوی واحد در بیاید ، مفید می باشند . شیر دروازه ای معمولا کمتر بعنوان کنترل ولو تدریجی استفاده می شوند چرا که خاصیت کنترل پذیری به شدت پایینی دارند.

3-1: ولو های ساقه چرخشی ( Rotary – stem valves )

یک استراتژِی متفاوت برای کنترل ولو فلوی سیال ، قراردادن یک المان چرخشی در میان فلو می باشد . در واقع ، ولو های چرخشی برای تحریک مکانیزم Throttling به جای حرکت یک ساقه به داخل و بیرون بدنه ی ولو ، برای تحریک تریم به چرخش یک شافت تکیه می کنند . یکی از مزیت های مهم کنترل ولو های چرخشی نسبت به طرح های ساقه کشویی همچون ولو کروی و ولو دیافراگمی این است که وقتی ولو کاملا باز شده باشد تقریبا هیچ مانعی و محدودیتی در مسیر سیال وجود ندارد . البته ولو های دروازه ای نیز هنگامی که کاملا باز هستند در مسیر فلوهیچ ممانعتی ایجاد نمی کنند ، اما باید در نظر داشت که این ولو ها خصوصیات Throttling  ضعيفي را در مقايسه با ولو هاي درخشي ارائه می دهند.

4-1 : ولو های دیافراگمی ( Diaphragm )

شیر دیافراگمی

شیر دیافراگمی به منظور محدود کردن مسیر فلوی سیال ، یک صفحه قابل انعطاف را به لبه ی یک سد ثابت نزدیک می کنند . عملکرد شیر دیافراگمی شبیه به فشار دادن یک شیلنگ قابل انعطاف به منظور کنترل فلوی آب گذرنده از شیلنگ می باشد . شیرهای دیافراگمی برای سیالاتی که حاوی ذرات معلق جامد هستند ( همچون دو غاب ها ) بسیار مناسب می باشند ، هر چند به دلیل حالت ارتجاعی دیافراگم دستیابی به یک Throttling دقیق مي تواند مشكل باشد .  بسیاری از شیرهای دیافراگمی توسط هوا تحریک می شوند ، به طوری که با استفاده از نیروی هوایی فشرده و اعمال آن به یک طرف دیافراگم ، طرف دیگر دیافراگم به طرف سد فشرده شده و مسیر فلو را می بندد . هوای اکچویتر این شیر دیافراگمی ممکن است از طریق یک سولوئید ولو ( Solenoid valve ) که به صورت الکتریکی تحریک می شود ، تامین می گردد . سولونئید ولو یا همان شیر برقی دارای یک بدنه ی برنجی است و سیم پیچ سولونئید سبز رنگ می باشد . شیرهای دیافراگمی بعنوال کنترل ولو پنوماتیکی نیز استفاده می شوند.

5-1 :  بال ولو ( Ball valves )

شیر توپی

در طراحی شیر توپی ، چرخش یک توپ کروی که در مرکز آن یک سوراخ وجود دارد ، اجازه می دهد که سیال بیشتر و یا کمتری به گذرگاه وسط توپی دسترسی داشته باشد . هنگامی که گذرگاه ( Passageway ) به موازات جهت حرکت سیال قرار می گیرد ولو کاملا بسته می شود . یک شیر توپی دستی را در سه موقعیت متفاوت می تواند عمل نماید  . موقعیت کامل بسته ، موقعیت نیمه باز کامل باز .

6-1 :  باترفلای ولو ( Butterfly valves )

شیر پروانه ای

درک نحوه ی عملکرد شیر پروانه ای بسیار ساده است . در واقع المان پروانه ای یک دیسک است که عمود بر مسیر فلوی سیال ، حول یک محور می چرخد . هنگامی که المان پروانه ای به موازات محور قلم قرار می گیرد ، دیسک حداقل انسداد و ممانعت را در برابر عبور فلوی سیال ارائه می دهد ، و هنگامی که عمود بر محور فلو قرار می کیرد ، دیسک هر گونه عبور فلو را به طور کامل مسدود می کند . در طرح های شیر پروانه ای کلاسیک بستن کامل مسیر سیال دشوار است . مگر اینکه سطح نشیمنگاه با مواد نرم ( ارتجاعی ) پوشانده شده باشد .

7-1 : ولو های دیسکی ( Disk valves )

شیر دیسکی

شیر دیسکی که اغلب اوقات ولو های دیسکی خارج از مرکز ( Eccentric ) یا ولو های پروانه ای با کارایی بالا ( High performance ) نامیده می شوند ، یک ولو پروانه ای تغییر یافته هستند که به منظور بهبود عملکرد نشیمنگاه در موقعیت کاملا بسته طراحی شده اند . در این ولو ها اغلب اوقات مرکز دیسک نسبت به خط مرکزی شافت یک آفست دارد ، که این امر باعث می شود دیسک با یک عمل بادامکی به نشیمنگاه نزدیک شده و یک نشستن فشربالا حاصل شود . به این ترتیب ، حتی زمانی که از نشیمنگاه ولو های توپی ساده که یک گذرگاه دایره ای کامل دارند ، عموما برای سرویس های on/off ( نسبت به سرویس های Throttling ) مناسب تر می باشند . یک طرح بهتر از ولو توپی برای سرویس های Throttling  ، ولو توپی تقسیم شده ( Segmented ) یا کاراکترایز شده ( Characterized ) می باشد .

همانطور که می دانید ، بر روی لبه ی گذرگاه توپی یک بریدگی V شکل وجود دارد . در شرایطی که شیر دیسکی به میزان کمی باز است ، این بریدگی یک سطح باریک را برای عبور فلوی سیال فراهم می کند ، به طوری که کنترل فلو دقیق تری را نسبت به یک ولو توپی با سوراخ دایره ای ساده ممکن می سازد .

2 -   دمپر ها و کرکره ها ( Dampers and louvres )

دمپر یک دستگاه کنترل فلوی چند المانی می باشد که عموما برای تنظیم فلوهای بزرگ هوا که فشار کمی دارند ، مورد استفاده قرار می گیرد . دمپرها به طور معمول در کاربرد هایی مانند کنترل Draft کوره ها و بویلر ها ، و سیستم های HVAC ( تهویه و کنترل هوا ) مورد استفاده قرار می گیرند .

طرح های معمول دمپر شامل نوع موازی و نوع شعاعی می باشد . دمپر با پره ی موازی شبیه به یک پرده ی کرکره ای عمل می کند ، به طوری که برای کنترل فلوی عبوری از دهانه ی مستطیلی ، چندین پره ی مستطیلی شکل را به طور همزمان می چرخاند . بخشی از سیستم فن مکش هوای روی یک جداکننده ی ( Separator ) قرار گرفته در کارخانه ی سیمان می باشد . از آنجایی که پره ها در داخل مجرای هوا قرار گرفته اند . در این تصویر قابل رویت نیستند . اما مکانیزم اکچویتور و همبندی اتصالات هفت شافت پره ها به یکدیگر قابل مشاهده است . دمپر ها در کاربرد های غیر صنعتی نیز کاربرد فراوانی دارند . برای مثال ، دریچه ی گلخانه ی نشان داده شده در شکل 1-28 را مشاهده کنید که با یک اکچویتور پیستونی نیوماتیکی تحریک می شود .

جهت مشاهده و خرید انواع کنترل ولو کلیک نمایید

فروش کنترل ولو

فروش کنترل ولو در انواع کنترل ولو تدریجی پنوماتیک ، کنترل ولو سه راهه ، کنترل ولو های الکتریکی و دهها مدل دیگر در مجموعه کنترل تک صورت می پذیرد . فروش کنترل ولو به جهت اینکه طیف گسترده ای از انواع شیرالات صنعتی را در بر می گیرد ، بسیار تخصصی است . در واقع فروش کنترل ولو و انتخاب درست بر مبنای بررسی دیتای زیاد می باشد که مهمترین مولفه ها سایزنگ کنترل ولو به جهت انتخاب سایز درست جهت عبور کامل دبی می باشد و نوع عملکرد کنترل ولو . پارامترهایی همچون سیال ، فشار ، دما ، حجم دبی و .... در انتخاب کنترل ولو نقش کلیدی را دارد . معمولا انتخاب کنترل ولو مناسب یا از سمت مهندسان ابزار دقیق و یا کارشناسان فروش ابزاردقیق صورت می پذیرد . کارشناسان کنترل تک مهندسین با سابقه ی ابزاردقیق می باشند که شما را در انتخاب کنترل ولو مناسب همراهی خواهند نمود . حتما با توجه به توضیحات فوق متوجه تخصصی بودن فروش کنترل ولو شده اید . جهت مشاهده انواع کنترل ولو و خرید به بخش محصولات کنترل ولو وب سایت مراجعه نمایید و همچنین جهت راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما در واحد فروش کنترل ولو در ارتباط باشید.

قیمت کنترل ولو

قیمت کنترل ولو متناسب با دادهای زیادی منجمله برند ، سایز ، فشار و دما ،متریال .... مشخص و تاثیر گذار است . اما شما به این جهت نگران نباشید فقط کافیست اطلاعات لازم را به واحد فروش کنترل ولو ما اعلام نمایید. نازلترین قیمت کنترل ولو مربوطه را از کارشناسان ما دریافت خواهید نمود.

سوالات متداول

به طور کلی شیرالات صنعتی که به صورت دستی باز و بست نمی شوند و همچنین از انها جهت کنترل جریان خروجی به میزان دلخواه مورد استفاده قرار می گیرند.
فروش کنترل ولو در انواع مختلف از برند های داخلی همچون عیوض تکنیک و بخار اصفهان و از برندهای معتبر اروپایی همچون سامسون ، کنوال ، فیسر ... در این مجموعه صورت می پذیرد.
قیمت کنترل ولو همانطور که اشاره شد به پارامترهای زیادی مرتبط می باشد .حهت خرید و سفارشگذاری و نیز استعلام قیمت با واحد فروش ما تماس حاصل نمایید.
امتیاز دهید
نظرات کاربران
نگار جون
نگار جون
⭐⭐⭐⭐⭐
عالی .ممنون بابت مقاله خوبتون
سعیدی
سعیدی
⭐⭐⭐⭐⭐
عالی، خیلی سایت ها رو گشتم همشون دو خط نوشته بودند و کپی از هم. ممنون بابت مقاله خوبتون
نگار
نگار
⭐⭐⭐⭐⭐
به قول داداشم. " دست خوش "