66479486 021

8448763 0912

19:00 الی 08:30

Controltak@gmail.com


شماره تماس: 021-66479486

شیر ترموستاتیک
 - 
نویسنده: مهندس سعیدی
 - 
تعداد بازدید: 4564

شیر ترموستاتیک

توجه : در ادامه به تعریف شیر ترموستاتیک و معرفی آن پرداخته شده است ، اما به جهت مشاهده محصولات و خرید شیر ترموستاتیک کلیک نمایید.

شیر ترموستاتیک

شیر ترموستاتیک  Thermostatic Valve یا همان شیر حرارتی نوعی ولو می باشد که در انواع مختلف تیپ های صنعتی و تاسیساتی طراحی و ارائه می گردند . وظیفه ی اصلی این شیرها متناسب با مدل ارائه شده ، کنترل دما در اتاق ، کنترل دمای منابع و خطوط انتقال می باشد . در واقع شیرهای ترموستاتیک با توجه به اندازه گیری دمای سیال مورد نظر مسیر جریان را باز و یا بسته می نمایند . این عملکرد که متناسب با دمای اندازه گیری شده می باشد به صورت خودکار و مکانیکی صورت می پذیرد.

منظور از عملکرد مکانیکی شیر ترموستاتیک ، یعنی بدون نیاز به نیروی الکتریکی ، پنوماتیک و یا کنترل دستی می باشد. همانطور که اشاره شد مدل های زیادی از این نوع ولو ارائه می گرد که البته کاربرد همه ی تیپ ها اغلب در سیستم های گرمایشی و سرمایشی می باشد .

مشاهده و خرید محصولات شیر ترموستاتیک

فروش شیر ترموستاتیک

فروش شیر ترموستاتیک در انواع عمومی و صنعتی در کنترل تک با بهترین قیمت و کیفیت همچون سایر شیرآلات صنعتی ارائه می گردد . فروش شیر ترموستاتیک امریست تخصصی و نیاز به دانش فنی دارد . چرا که انواع مختلفی از شیرهای ترموستاتیک " شیر حرارتی " در بازار موجود می باشد . به همین جهت کنترل تک ضمن فروش شیر ترموستاتیک توسط کارشناسان مجرب ، در ادامه سعی بر معرفی اجمالی این شیرها به مشتریان خود نموده است . انتقال دانش تخصصی از افتخارات مجموعه کنترل تک می باشد . ضمن مطاله مقاله پیش رو می توانید جهت خرید شیر ترموستاتیک با کارشناسان ما در ارتباط باشید و نیز جهت مشاهده محصولات شیر ترموستاتیک به بخش شیر ترموستاتیک وب سایت رجوع نمایید.

شیر حرارتی

از شیر ترموستاتیک بعنوان شیر حرارتی نیز یاد می گردد . در واقع شیر حرارتی و شیر ترموستاتیکی هر دو یک ولو می باشد که در بین افراد از هردو اصطلاح استفاده می شود . از این رو به این ولو ها ، شیر حرارتی نیز اطلاق می گردد که بواسطه ی تغییرات حرارتی و دما شیر باز و بسته می شود . در ادامه به معرفی و فروش دو تیپ شیر حرارتی که بیشترین مصرف را دارند خواهیم پرداخت . شیرهای حرارتی رادیاتور و شیر حرارتی های صنعتی . البته مکانیزم عملکردی همه شیرهای حرارتی مشابه می باشد.

شیر ترموستاتیک رادیاتور

شیر ترموستاتیک رادیاتور دمای محل را بسته به دمای محیط با توجه به افزایش و کاهش دما بدون نیاز به دخالت ، تنظیم می نماید . شیر ترموستاتیک رادیاتور بسته به جنس و برند ، حساسیت بالایی نسبت به اندازه گیری دما و تنظیم آن دارد و قبل از اینکه شخص متوجه تغییرات دمایی شود ، دمای مورد نیاز تنظیم می گردد. از شیرهای ترموستاتیک رادیاتور می تواند به برند هانیول که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در بازار ایران در دسترس می باشد اشاره نمود.

ضرورت شیر ترموستاتیک رادیاتور

انسان تایمی زیادی را در اتاق های بسته چه در محل کار و چه محل سکونت می گذراند . به همین جهت هوای مطبوع و با کیفیت داخل اتاق بخشی از ضرورت های زندگی امروز می باشد . شیر ترموستاتیک " شیر حرارتی " نقش به سزای را در این خصوص ایفا می نماید . این شیرها از دو بخش اصلی پایه شیر و ترموستات تشکیل شده است . ترموستات یا سنسور حراتی وظیفه ای اندازه گیری دما و انتقال نیرو جهت باز یا بسته شدن به پایه اصلی را دارد .

هر دوی این بخش ها خود تیپ و مدل های متنوعی دارد ، سنسور از نظر دمای قابل اندازه گیری و تیپ نصب متفاوت می باشد . همچنین پایه ی شیر ترموستاتیک " شیر حرارتی " نیز از نظر متریال ، سایزبندی ، میزان تحمل فشار و دما متفاوت می باشد.

مشاهده و خرید محصولات شیر ترموستاتیک

شیر ترموستاتیکی صنعتی

نوعی دیگر از این شیرهای حرارتی ، شیر ترموستاتیکی صنعتی می باشد . مکانیزم اصلی این ولو نیز خیلی متفاوت از مدل های رادیاتوری نمی باشد . این تیپ ولو نیز از دو بخش اصلی پایه و سنسور تشکیل شده است . اما شیر ترموستاتیکی صنعتی معمولا جهت کنترل دمای مخازن ، خطوط جهت سیستم های حرارتی و برودتی مورد استفاده قرار می گیرد .

شیر ترموستاتیکی صنعتی بر خلاف تیپ شیر ترموستاتیک رادیاتوری ، سنسور بر روی خود پایه به صورت یکپارچه نصب نشده است . سنسور به وسیله لوله موئینی که می تواند چندین متر باشد به پایه اصلی متصل می باشد . به جهت اینکه ممکن است سنسور بر روی محلی که نصب شده و دما را اندازه می گیرد با مسیری که به وسیله ی پایه باشد جریان را قطع و وصل کند ، فاصله ی زیادی داشته باشد.

مدل های TCV11  و TCV44  از شیرهای ترموستاتیکی صنعتی بازار ایران می باشد که البته کنترل تک در انواع مختلف با سایز و متریال متنوع ، فروش آنها را صورت می دهد و تنها کافیست از طریق راههای ارتباطی با کارشناسان ما در تماس باشید .

 شیر ترموستاتیک

مشاهده و خرید محصولات شیر ترموستاتیک

عملکرد شیر ترموستاتیک

در واقع پروسه ی کلی عملکردی شیر ترموستاتیک در انواع مختلف ، بعد از نصب و تنظیم دمای مورد نظر به شرح ذیل می باشد :

1 - تغیرات دمای محل و یا محیط مورد نظر موجب اعمال نیرو و فشار در محرکه سنسور می گردد.

2 – این فشار از طریق بیلوز ، لوله موئین و ... بسته به نوع شیر ترموستاتیک ، بعنوان نیروی رفت و برگشت به استم و نهایتا پلاک منتقل می گردد .

3-   نیروی وارده بر پلاک موجب باز یا بسته شدن شیر و مسیر جریان به صورت تدریجی می گردد.

4-    فنر یا بیلوز تعبیه شده در صورت تغییرات دمایی مجدد و کاهش نیرو موجب برگشت استم و باز شدن ولو می شود . البته باز یا بسته شدن شیر بسته به نرمال باز و یا نرمال بسته بودن شیر ترموستاتیک دارد.

کاربرد شیرهای ترموستاتیکی

اشاراتی به کاربرد شیرهای ترموستاتیک در سطر های فوق داشتیم که مفصل تر به آنها خواهیم پرداخت . کاربرد شیرهای ترموستاتیک به صورت عمومی همچون تیپ شیر ترموستاتیک رادیاتور و به صورت صنعتی همچون شیرهای حرارتی جهت سیستم های برودتی می باشد . مناطق مسکونی ، کارخانجات ، نیروگاه ها ، بیمارستان ها ، صنایع و نفت و پتروشیمی و ... صدها مرکز دیگر از سایت های می باشند که شیر های ترموستاتیک مورد استفاده قرار می گیرند.

قیمت شیر ترموستاتیک

مشخص است که قیمت شیر ترموستاتیک به عوامل مختلفی مرتبط می شود . عمواملی همچون نوع شیر ، سایز ، متریال ، نوع سنسور ، برند و ... به همین جهت است که اعلام قیمت شیر ترموستاتیک نیاز به تماس شما با واحد فروش مجموعه ی کنترل تک دارد . اما ما سعی نموده ایم جایگزین شیر ترموستاتیک های اروپایی همچون سامسون آلمان مه ضمن قیمت بسیار بالا ف در دسترس نیز نیستد ، نمونه هایی با کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسب تر ، فراهم و ارائه نماییم . بهترین قیمت شیر ترموستاتیک را از ما بخواهید . جهت سفارشکذاری ، خرید و یا استعلام قیمت شیر ترموستاتیک تماس حاصل نمایید.

تماس با کنترل تک

سوالات متداول

شیر ترموستاتیک نوعی ولو صنعتی که متناسب با تغییرات دمایی مسیر جریان را به صورت مکانیکی بدون نیاز به دخال اپراتور و جریان خارجی ، باز و بسته می نماید.
فروش شیر ترموستاتیک یا همان شیر حرارتی در انوع متنوع شیر ترموستاتیک رادیاتور و یا شیر ترموستاتیک های صنعتی با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت شیر ترموستاتیک ارائه می گردد.
امتیاز دهید
نظرات کاربران
ساکن
ساکن
⭐⭐⭐⭐⭐
جالبه . کامل ترین مقاله شیر ترموستاتیکی بود که پیدا کردم. تشکر