66479486 021

8448763 0912

19:00 الی 08:30

Controltak@gmail.com


شماره تماس: 021-66479486

شیر پروانه ای
 - 
نویسنده: مهندس سعیدی
 - 
تعداد بازدید: 5530

شیر پروانه ای

شیر پروانه ای

*توجه : در این بخش به معرفی شیر پروانه ای پرداخته شده ، جهت مشاهده محصولات و خرید به بخش محصولات شیر پروانه ای وب سایت رجوع نمایید.

شیر پروانه ای Butterfly Valve از انواع شیرآلات صنعتی می باشد که عملکرد روتاری یا همان چرخشی دارد . از جهت عملکردی شباهت با بال ولو ها دارند ، با این تفاوت که سیت بال ولو حالت توپی و سیت شیر پروانه ای دیسک می باشد . ویژگی بارز شیر های باتر فلای ولو به حداقل رسیدن افت فشار می باشد .

شیرهای پروانه ای عملکردی ON/OFF جهت باز یا بسته بودن مسیر جریان دارند و اصلا مناسب کنترل تدرجی یا درصدی سیال همچون کنترل ولو نیستند . این شیرها حجم کمتری نسبت به سایر شیرالات صنعتی دارند و نسبتا وزن کمتری را نیز دار هستند . همچنین عملکرد سریع شیر با چرخاندن 90 درجه اهرم که کامل مسیر را باز و بسته می نماید ، از دیگر ویژگی های شیر پروانه ای است.

مشاهده محصولات شیر پروانه ای

باترفلای ولول یا همان شیر پروانه ای از چهار بخش اصلی تشکیل شده است که مشخصات هریک ، تعیین کننده در انتخاب شیر مورد نظر می باشد :

·        بدنه ای اصلی

·       لاینر

·        دیسک

·        اکچوئیتور

·       ساقه " استم "

عملکرد شیر پروانه ای

در این شیر اکچوئیتور که میتواند به صورت اهرمی ، پنوماتیک و یا الکتریکال باشد به استم یا همان ساقه متصل می باشد ، انتهای تحتهانی استم به دیسکی متصل می باشد که بر روی محوری در داخل بدنه اصلی به صورت چرخشی حرکت نموده و مسیر را باز یا بسته می نماید .

مشاهده محصولات شیر پروانه ای

باترفلای ولو

شیر پروانه ای نام فارسی باترفلای ولو Butterfly Valve می باشد و هر دو واژه از نظر مفهومی یکسان می باشد . استفاده ما از هر دو واژه در مقاله ی شیر پروانه ای به جهت جا افتاده این واژه ها در ذهن خواننده است . معمولا در بازار از نام شیر پروانه و در دیتاهای مهندسی از باترفلای ولو استفاده می شود .

اکچوئیتور باترفلای ولو

اکچوئیتور باترفلای ولو یا همان شیر پروانه ای به چندین مدل تقسیم بندی می شوند . اکچوئیتور دستی که در انواع اهرمی ، کلاجی و گیر بکسی می باشد . نوع اهرمی و کلاجی جهت سایزهای کوچکتر و نوع گیربکسی در سازهای بزرگتر که نیروی بیشتر جهت باز و بست کردن شیر لازم است ، استفاده می شود . اکچوئیتور الکتریکی یا موتوری نیز که با جریان الکتریسته مسیر را باز و بسته می نماید یکی دیگر از اکچوئیتورهای قابل نصب بر روی شیر باترفلای ولو است . همچنین اکچوئیتور پنوماتیک نیز که با فشار باد اهرم را می چرخاند از دیگر اکچوئیتورهای قابل نصب است .

نمونه شیرهای پروانه ای با اکچوئیتورهای متنوع جهت خرید :

 شیر پروانه ای

شیر پروانه ی دستی            شیر پروانه ای گیر بکسی                  شیر پروانه ای اتوماتیک

لاینر باترفلای ولو

لاینر باترفلای ولو در واقع سیت شیر پروانه ای محسوب می شود که دیسک بر روی آن بسته می شود . میزان نشتی و اتستاندارد آببندی شیر بسته به متریال لاینر دارد . این سیت در متریال های مختلف با توجه به میزان آببندی و مشخصه سیال انتخاب می شود . معمولا متریال های مورد استفاده ، فلزی ، تفلونی ، وایتون و PTEF می باشد .

دیسک باترفلای ولو

دیسک شیر پروانه یا همان باترفلای ولو متناسب با نوع خورندگی سیال و تحمل فشار و دما معین می گردد . معمولا از متریال های چدن ، استیل ، برنز و UPVC در نظر گرفته می شود.

بدنه ی شیر پروانه ای

بدنه ی شیر پروانه یا همان باتر فلای ولو نیز مشخصا با توجه به نوع سیال و میزان تحمل فشار و دما تعریف می شود . می تواند در سایزهای مختلف در استاندارد آمریکایی و یا انگلیسی از چدن ، استیل ، فولاد ، یوپی وی سی و سایر متریال ها باشد.

مشاهده محصولات باترفلای ولو

شیرهای پروانه " باتر فلای ولو " به طرق مختلف می باشد اما مرسوم ترین آنها به صورت ویفری Wafer و لاگ Lug می باشد که در تصاویر زیر قابل مشاهده هستند . شیرهای پروانه در صنایع زیادی به طور گستره مورد استفاده قرار می گیرند . اما اغلب جهت صنایع کشاورزی ، آب و فاضلاب ، صنایع نفت و پتروشیمی ، صنایع غذایی ، بهداشتی و دارویی ، مورد استفاده قرار می گیرند . بخش هایی که نیاز به سرعت عمل بالا با حجم عبوری زیاد و کمترین کاهش فشار ، لازم باشد ، بیشترین کاربرد را شیر پروانه ای دارد.

 باترفلای ولو

فروش شیر پروانه ای

فروش شیر پروانه ای در برندهای مختلف زیادی در مجموعه کنترل تک صورت می گیرد ، از برندهای شناخته شده ی این شیرها می توان به خنبره اسپانیا ، اینسترومیت ، فاراب ، دراگون ، میراب ، کنوال ، نهراب و دهها تولید کننده دیگر اشاره داشت که همگی در مجموعه ما عرضه می گردند . انتخاب شیر پروانه ای کار پیچیده ای نیست ، فقط کافیت اطلاعات پروسسی سیال را در اختیار داشته باشید با این حال کارشناسان ما در واحد فروش شیر پروانه ای شما را در انتخاب شیر مناسب مورد نظر همراهی می نمایند . همچنین با مراجعه به بخش محصولات شیر پروانه ای ، انواع باترفلای ولو با اهرم های دستی و اتوماتیک را مشاهده می نمایید . ضمن بررسی های لازم ، جهت راهنمایی بیشتر و سفارشگذاری با واحد فروش شیر پروانه ای ما در ارتباط باشید.

تماس با واحد فروش شیر پروانه ای

قیمت باترفلای ولو

قیمت باترفلای ولو یا همان شیر پروانه می تواند به عوامل زیادی مرتبط باشد . انتخاب متریال های اصلی ، سایز مورد نظر و نوع اکچوئیتور از موثر ترین عوامل در قیمت گذاری می باشد . اما نگرانی نداشته باشید ، کنترل تک همیشه شیرآلات خود را در بهترین کیفیت با مناسب ترین قیمت ارائه می نماید . لذا جهت استعلام قیمت شیر باترفلای ولو کافیست با ما در ارتباط باشید . انتخاب درست با فنی مهندسی کنترل تک میسر می گردد.

ارتباط جهت استعلام قیمت باترفلای ولو

سوالات متداول

نوعی شیر صنعتی چرخشی و کمترین میزان افت فشار و فلو جهت سیالات مایع و گازی در سایزبندی و متریال های متنوع به صورت عملکرد دستی و اتوماتیک.
فروش باترفلای ولو با بهترین قیمت در انواع مختلف دستی و اتوماتیک از بندهای داخلی و اروپایی در مجموعه فنی مهندسی کنترل تک توسط کارشناسان مجرب
امتیاز دهید
نظرات کاربران
طاهر ابادی
طاهر ابادی
⭐⭐⭐⭐⭐
OK