66479486 021

8448763 0912

19:00 الی 08:30

Controltak@gmail.com


شماره تماس: 021-66479486

مانومتر
 - 
نویسنده: مهندس سعیدی
 - 
تعداد بازدید: 5729

مانومتر

مانومتر

توجه : مطلب زیر در جهت بررسی و معرفی مانومترها می باشد ، به جهت مشاهده و خرید انواع گیج فشار بر روی لینک محصولات مانومتر کلیک نمایید .

تجهیزات و ادواتی که قابلیت اندازه گیری فشار را دارند ، مانومتر Manometer نامیده می شوند که در انواع مختلف طراحی و ارائه می گردد . این تجهیزات در صنایع مختلف به جهات متفاوت کاربرد دارند ،که متناسب با میزان فشار ، نوع کاربری ، محل استفاده ، نوع سیال ، میزا دقت و ... پارامترهای دیگر ، متفاوت هستند .

اساس کار مانومتر بدین صورت است که میزان فشار سیالاتی همچون مایعات و گازها درون لوله ی دستگاه با محیط بیرونی را قیاس کرده که معمولا بسته به نوع فشار مطلق یا نسبی ، معیار مقایسه فشار اتمسفر می باشد . در معمول ترین مانومترها که تیپ U شکل می باشند .

خرید و مشاهده محصولات مانومتر

انواع مانومتر

همانطور که اشاره شد مانومترها برحسب کاربرد و شرایط مورد استفاده در تیپ های مختلفی طارخی و عرضه می گردند که متناسب با برند تولید کننده از کیفیت و قیمت های بسیار متفاوتی برخوردار می باشند . در ادامه به معرفی چندین تیپ مانومتر یا همان گیج فشار پرکاربرد در صنایع خواهیم پرداخت :

مانومتر بوردون

مانومتر بوردون یا همان گیج فشار عقربه ای ، به صورت مکانیکی بدون استفاده از جریان الکتریکی ، عملیات اندازه گیری فشار را صورت می دهند . تیپ مانومتر وردون همانطور که از نامش پیداست بوسیله ی یک لوله که با تحت فشار قرار گرفتن ، تمایل به تغییر حالت به سطح مقطع دایره ای دارد ، غمل می نماید . اگر لوله به شکل مارپیچی یا همان C شکل باشد با تغییرات فشار این مارپیچ شروع به جمع شدن و یا باز شدن می نمایید که با استفاده ا این تغییر شکل و انتقال نیروی ایجاد شده به عقربه و اسکیل مانومتر ، میزان فشار نمایش داده می شود .

البته برای اندازه گیری فشار با دقت بالا ، نیاز به تنظیم و کالیبره دقیق می باشد که بسته به برند تولید کننده مانومتر و کیفیت قطعات مورد استفاده این میزان دقت متفاوت می باشد و بر حسب استاندارد با اختصار CL بر روی اسکیل مانومتر نمایش داده می شود . گیج های عقربه ای یا همان بوردون با دقت بالا را cl%1 می نامند . که البته در برندهای با کیفیت پایین تر تا cl2.5% مورد استفاده قرار می گیرند .

خرید و مشاهده محصولات مانومتر

مانومتر روغنی

در برخی از ادوات و تاسیسات با توجه به ماشین آلات مورد استفاده و یا نوع خطوط انتقال ، ارتعاشات زیادی وجود دارد . این ارتعاش به مانومتر های تیپ بوردون نیز منتقل می گردد و در نهایت عقربه مدام درحال تکان خوردن می باشد میزان دقیق فشار اندازه گیری شده مشخص نمی باشد . در مانومترهای روغنی با تزریق روغن یا همان کلیسترین مانع از لرزش عقربه بواسطی ارتعاشات محل نصب می گردد .

مانومترهای روغنی اغلب از اتصال برنجی و بدنه ی استیل می باشند که البته تیپ های تمام استیل گیج های روغنی نیز در دسترس می باشد . چند نمونه از مانومترهای روغنی جهت سفارشگذاری و خرید را در تصاویر و لینک های ذیل مشاهده می نمایید :

 مانومتر روغنی

 مانومتر روغنی پکنز مانومتر روغنی ویکا مانومتر دراگون

مانومتر خشک

مانومتر خشک نیز بر خلاف مانومترهای روغنی فاقد کلیسترین می باشد و در سایت ها و محل هایی که لرزشی نداریم ، قابل استفاده هستند . چند نمونه از مانومترهای خشک جهت سفارشگذاری و خرید را در تصاویر و لینک های ذیل مشاهده می نمایید :

 مانومتر خشک

 مانومتر ویکا مانومتر خشک دراگون مانومتر اینسترومیت

مانومتر اکسیژن

مانومتر اکسیژن یا همان رگولاتور اکسیژن ، همان قطعه‌ای است که در قسمت بالایی (خروجی) کپسول اکسیژن نصب می‌شود و میزان اکسیژن ورودی و خروجی را اندازه می‌گیرد و به کاربر امکان تنظیم آن را می‌دهد.

مانومتر دیجیتال

فشارسنج دیجیتال مانومتری است که مقادیر فشار اندازه گیری شده را به صورت دیجیتالی و بر روی یک صفحه نمایش به کاربر نشان می‌دهد. که این نوع مانومتر نیز با آپشن های متنوع ارائه می گردد . در برخی صرفا میزان فشار نمایش داده می شود و در برخی علاوه بر میزان فشار ، رله های را در اعداد قابل تنظیم جهت مصرف کنند های متعدد فعال می نمایید که این تیپ در طیف محصولات مانوستات قرار می گیرد که در مقاله ی مانوستات به آن پرداخته ایم .

فروش مانومتر

فروش مانومتر و سایر اداوات اندازه گیری فشار همچون مانوستات ، پرشر ترانسمیتر ، پرشر سوئیچ ، لوپ و ... در مجموعه ی کنترل تک با مناسب ترین قیمت و کیفت های متنوع ارائه می گردد . خرید مانومتر باید با توجه به محل نصب ، میزان و دقت لازم در اندازه گیری و نوع کاربری باشد که مقاله فوق تا حدودی شما را با این مبحث آشنا نمود . اما به جهت راهنمایی بیشتر و سفارشگذاری مانومترها می تواند با کارشناسان ما در واحد فروش مانومتر در ارتباط باشید و یا جهت مشاهده انواع مانومتر در سایت بر روی لینک محصولات مانومتر کلیک نمایید .

خرید و مشاهده محصولات مانومتر

 

امتیاز دهید
نظرات کاربران
عالیه
عالیه
⭐⭐⭐⭐⭐
عالی
حاجیان
حاجیان
⭐⭐⭐⭐⭐
عالی