66479486 021

8448763 0912

19:00 الی 08:30

Controltak@gmail.com


شماره تماس: 021-66479486

شیر فشارشکن
 - 
نویسنده: مهندس سعیدی
 - 
تعداد بازدید: 5986

شیر فشارشکن

*** توجه : در این بخش به معرفی رگولاتور و شیرهای فشارشکن پرداخته ایم ، جهت مشاهده محصولات ضمن مراجعه به بخش محصولات شیر فشارشکن وب سایت ، می توانید جهت راهنمایی و خرید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

شیر فشارشکن

رگولاتور یا شیر فشارشکن Valve Pressure Regulator وسیله ای است که با کاهش فشار ورودی بالا به فشار خروجی پایین تر، کنترل فشار مایعات یا گازها (متوسط) انجام می دهد. شیر فشارشکن همچنین برای حفظ فشار خروجی ثابت ، حتی در صورت وجود نوسانات در فشار ورودی نیز کار می کنند ، از این رو می توان شیر فشارشکن را علاوه بر کاهش دهنده ی فشار ، ثبیت کننده ی فشار نیز نامید .

* جهت خرید و مشاهده انواع محصولات رگولاتور و فشار شکن کلیک نمایید *

  شیر فشارشکن یه به عبارتی رگولاتور فشار ، به اشکال مختلف در بسیاری از کاربردهای داخلی و صنعتی مانند تنظیم پروپان مورد استفاده در کوره های گازی ، تنظیم اکسیژن در تجهیزات مراقبت های بهداشتی ، تأمین هوای فشرده در مصارف صنعتی ، تنظیم سوخت در موتورهای خودروسازی و کاربردهای هوافضا ، کاهش دهنده فشار بخار خروجی بویلر و ده ها مورد دیگر ... استفاده می شود. با این حال تاکید می گردد که جنبه اصلی شیر فشارشکن Valve Pressure Regulator که در همه این کاربردها معمول است ، کنترل فشار است - از فشار منبع بالاتر تا فشار خروجی کمتر.

     رگولاتور عیوض تکنیک

نمونه ای از شیر فشارشکن جهت بخار ، هوا و مایعات

به طور معمول شیر فشارشکن در فشارهای پایین به صورت تک مرحله ای Single stage regulator و در فشارهای بالاتر دو مرحله ای Double stage regulator عمل می نمایند.

انواع تنظیم کننده فشار :

مستقیم عمل یا خودکار Direct Operated

پایلوت دار Pilot operated

شیر فشار شکن خودکار 

 رگولاتور خودکار یا همان شیر فشار شکن خودکار ، از نوع رگولاتور تک مرحله ای Single stage regulator ، ساده ترین شکل تنظیم کننده فشار هستند که معمولاً با فشارهای پایین تر ، کمتر از 0.07 بار (1 PSI ) کار می کنند و می توانند دقت بیشتری داشته باشند. در فشارهای بالاتر تا 35 بار (500 psi ) می توانند دارای دقت 10-20٪ باشند.

شیر فشار شکن خودکار و تک مرحله ای مستقیم خود به خود هستند ، یعنی به منظور کارآمد بودن آنها نیازی به خط سنجی خارجی در خروجی ندارند.

سیال پر فشار از منبع تغذیه از طریق پورت ورودی (inlet port) وارد  رگولاتور می شود.معمولا ورودی رگولاتور بسته به مدل شیر یا برروی خود شیر و یا روی لوله یک فشار سنج (پرشر گیج ) جهت نمایش فشار وردی نصب می گردد . سپس سیال گاز یا مایع از روی سوراخ دریچه کنترل فشار به طور معمول باز normally open عبور می کند و فشار پایین دست بالا می رود تا اینکه دیافراگم فعال کننده شیر به اندازه کافی برای بستن دریچه منحرف شود و از ورود سیالا اضافی در سمت فشار کم جلوگیری می کند تا فشار دوباره کاهش یابد. فشار سنج خروجی این فشار را نشان می دهد..

فشار خروجی روی دیافراگم و فشار ورودی و نیروی فنر بر روی قسمت بالادست دریچه poppet ، مونتاژ دیافراگم / دریچه poppet را در حالت بسته در برابر نیروی فنر دیافراگم نگه می دارد. در صورت افت فشار منبع ، نیروی بسته شدن به دلیل افت فشار ، کاهش می یابد و فشار پایین دست برای جبران کاهش نیرو ، افزایش می یابد. بنابراین ، اگر فشار تأمین شود ، فشار خروجی افزایش می یابد ، مشروط بر اینکه فشار خروجی زیر فشار منبع کاهش یابد. با یک شیر فشار شکن خودکار ، وقتی فشار عرضه کم می شود ، فشار ورودی پایین باعث بالا رفتن فشار خروجی می شود. اگر فشرده سازی بهار بارگذاری دیافراگم تنظیم نشده باشد تا جبران شود ، خشخاش می تواند باز بماند و به مخزن اجازه دهد تا محتویات باقی مانده خود را به سرعت پرتاب کند.

رگولاتور پایلوت دار

فشارشکن پایلوت دار

شیر فشارشکن پایلوت دار ، برای برنامه های کاربردی با تغییر زیاد در میزان جریان ، نوسانات فشار ورودی یا کاهش شرایط فشار ورودی ایده آل هستند و کنترل فشار دقیق را فراهم می کند. شیر فشارشکن پایلوت دار از نوع رگولاتورهای دو مرحله Double stage regulator می باشد . تنظیم کننده تک مرحله ای برای کاهش نسبتاً کم فشار ایده آل است. در جایی که نوسانات زیادی در فشار ورودی یا سرعت جریان وجود دارد ، مناسب نیستند.

شیر فشارشکن پایلوت دار دو مرحله ای در واقع دو تنظیم کننده تک مرحله ای در یک سری هستند که در یک بدند قرار دارند و برای کاهش فشار به تدریج در دو مرحله به جای یک مرحله کار می کنند.معمولا جهت فشارهای بالا و اختلاف فشار بیشتر در ورودی و خروجی از رگولاتور های دو مرحله ای استفاده می شود .

یک رگولاتور regulator تک مرحله ای در شرایط نامتعادل و ناپایدار ممکن است نیاز به تنظیم مکرر داشته باشدو با کاهش فشار ورودی ، فشار خروجی ممکن است تغییر کند ، و این امر نیاز به تنظیم مجدد دارد. اما در رگولاتور دو مرحله ، هرگونه افت فشار تأمین جبران می شود.

رگولاتور

*جهت خرید و مشاهده انواع محصولات  رگولاتور و فشار شکن  کلیک نمایید* 

 

اجزای اصلی شیر فشارشکن :

Poppet Valve

Actuator

Diaphragm

Piston

عملکرد رگولاتور  فشار

به غیر از کاهش فشار ورودی ، عملکردهای دیگری نیز وجود دارد که یک تنظیم کننده فشار می تواند انجام دهد:

ریلیف ولو

رلیف ولو در صورت دستیابی به فشار طراحی شده تنظیم گردیده ، از ریلف ولو برای محدود کردن فشار سیستم به حداکثر مقرر با تغییر جهت مقداری مایعات یا گاز که از پمپ به مخزن منتقل می شود ، استفاده می شود. ریلیف ولو یک تنظیم کننده فشار فشار با استفاده از تغییر جریان سیال یا گاز در پاسخ به تغییر فشار ورودی ، فشار ورودی مورد نظر را حفظ می کند.

مقاله کامل ریلیف ولو

پرشر سوئیچ

پرشر سوئیچ در سیستمهای منطق پنوماتیک استفاده می شوند. این شیرآلات یا سوئیچینگ 2/2 طرفه یا 3/2 طرفه هستند.

مقاله کامل پرشر سوئیچ

رگولاتور خلاء

رگولاتور خلاء برای کنترل خلاء استفاده می شوند. یک تنظیم کننده خلاء یک خلاء ثابت را در ورودی تنظیم کننده با خلا بیشتر وصل شده به خروجی حفظ می کند.

انتخاب شیر فشارشکن

رگولاتور regulator در اندازه ها و ساختارهای مختلف موجود است ، اما در زیر لیستی از ملاحظات برای انتخاب تنظیم کننده فشار صحیح برای برنامه وجود دارد:

محدوده قابل تنظیم

مقدار ظرفیت و دبی

نوع سیال شیر فشارشکن

حداکثر تحمل دما توسط رگولاتور

متریال رگولاتور متناسب با شرایط پروسسی

دقت مورد نیاز

محدوده قابل تنظیم فشار شیر فشارشکن

فشارهای ورودی و خروجی مورد نیاز باید متناسب با طیف کاری رگولاتور باشد :

محدوده تأمین فشار ورودی است که می توان با خیال راحت اداره کرد.

مقادیر مورد نیاز فشار خروجی.

دقت لازم در فشار خروجی.

ظرفیت یا جریان مورد نیاز

معیارهای زیر باید ارزیابی شود:

حداکثر سرعت جریان مورد نیاز

انتظار می رود تغییر در نرخ جریان باشد.

انتخاب صحیح اندازه لوله 

نوع سیال در شیر فشارشکن :

در مورد نوع واسطه ای که در تنظیم کننده مورد استفاده قرار می گیرد باید دقت شود:

مایع / گاز

ترکیب شیمیایی

اشتعال پذیری / ماهیت انفجاری

طبیعت خطرناک / سمی

خواص خوردگی

محدوده دمای عملیاتی

مواد مورد استفاده در تنظیم کننده فشار regulator باید به گونه ای باشد که نیاز به عملکرد خود را بطور موثری در یک محدوده دمای عملیاتی معین ، بدون از دست دادن خواص ماده خود انجام دهند.

متریال های شیر فشارشکن

بسته به شرایط متوسط ​​و عملیاتی ، مواد مختلفی از اجزای تنظیم کننده از جمله:

برنجی - معمولاً مورد استفاده و اقتصادی است

پلاستیک - کاربرد مقرون به صرفه / یکبار مصرف

آلومینیوم - ملاحظات مربوط به وزن

استیل - محیط های خورنده ، نیاز به نظافت بالا و دمای کار بالا.

دقت لازم در شیر فشارشکن

دقت یک رگولاتور فشار با مقدار "افت" آن نشان داده شده است. با افزایش جریان سیال می توان میزان افت / کاهش فشار خروجی را نسبت به فشار مجموعه اصلی تعریف کرد. برای نیازهای با دقت کمتر ، مقدار نسبتاً بالایی از افتادگی قابل قبول است. آنها تمایل دارند که مقرون به صرفه تر باشند. برای دقت بیشتر ، نوع ساخت ، اندازه شیر بهینه شده و طراحی چند مرحله ای می تواند میزان افتادگی را کاهش دهد.

فروش رگولاتور

فروش رگولاتور و شیر فشارشکن در انواع متنوع با متریال و کانکشن های استاندرد در برندهای داخلی و خارجی از توانایی های مجموعه ی ما می باشد . مقاله رگولاتور به درخواست مشتریان محترم جهت آشنایی با رگولاتور و همچنین انتخاب مناسب یک  رگولاتور regulator می باشد ، همانطور که بیان شد فنی مهندسی کنترل تک مفتخر به تامین و فروش رگولاتور و شیر فشارشکن از انواع معمولی و پایلوت دار در برندهای مختلف ایرانی و اروپایی می باشد. جهت مشاوره و خرید با واحد فروش رگولاتور و شیر فشارشکن  ما در ارتباط  باشید ، همچنین جهت مشاهده ، موجودی و فروش رکولاتور و فشارشکن بر روی محصولات رگولاتور کلیک نمایید. فروش رگولاتور تخصص ماست.

منبع مقاله :  کنترل تک

سوالات متداول

رگولاتور یا شیر فشارشکن در واقع شیرآلات صنعتی می باشند جهت تقلیل یا کاهش دهنده ی فشار سیالات مایع و گازی در رنج ، متریال و سایزهای مختلف.
فروش رگولاتور و فشارشکن از برندهای داخلی و اروپایی و همچنین ژاپنی در انواع مختلف در فنی مهندسی کنترل تک با بهترین قیمت رگولاتور صورت می پذیرد.
امتیاز دهید
نظرات کاربران
نامور
نامور
⭐⭐⭐⭐⭐
عالی
قاسم آبادی
قاسم آبادی
⭐⭐⭐⭐⭐
عالی