66479486 021

8448763 0912

19:00 الی 08:30

Controltak@gmail.com


شماره تماس: 021-66479486

ایر ونت
 - 
نویسنده: مهندس سعیدی
 - 
تعداد بازدید: 5841

ایر ونت

ایر ونت

*توجه : در این بخش به بررسی و معرفی ایر ونت ( شیر هواگیری ) پرداخته ایم ، جهت خرید و مشاهده محصولات ، بر روی محصولات ایرونت  کلیک نمایید.

ایر ونت  Air Vent تجهیزی است صنعتی جهت جدا سازی هوا و گازها از مایعات در خطوط انتقال . در واقع ایر ونت یا شیر هوا گیری در طیف ادوات ایمنی در سیستم محسوب می گردد . چرا که ایر ونت مانع از ازیاد گازها شده و یه صورت تدریجی طی سیکل منظم هوا و سایر گازها از مایع را جدا کرده و به بیرون هدایت می کند .

نصب ایر ونت و یا شیر هواگیری در سیستم های انتقال مایعات به خصوص مسیرهای طولانی ، ضرورت دارد . در زمان هدایت و انتقال مایعات در شبکه ، ممکن است هوا و گاز در مسیر ایجاد شود که موجب تداخل در سیستم به جهاتی می گردد . در وحله ی اول وجود این گازها مانع از تداوم یکپارچه سیال می شود و ضمنا عملکرد صحیح پمپ ها دچار تداخل می شود .

همچنین وجود این گازها باعث ایجاد ارتعاش در لوله ها و تولید صدای ناهنجار می شود ، که ارتعاش ایجاد شده می تواند به اتصالات صدمه وارد کند و باعث شکستگی یا شل شدن محورهای اتصالی شود . نصب یک شیر هوا گیری یا همان ایر ونت مانع ایجاد این حواشی و صدمات می شود .

ایر ونت یا همان شیر هواگیری استفاده ی زیادی در صنعت دارد . اکثر صنایع به واسطه ی وجود خط انتقال آب و سایر مایعات به این تجهیز نیازمند هستد . یکی از پرکار کاربردترین مصارف شیر هوا گیری ، در تاسیسات ساختمانی می باشد . حتما مشاهده نموده اید که با قطع اب و وصل مجدد ، لوله ها دچار صدا و لرزش و همچنین قطعی مقطعی اب در زمان وصل اولیه می شوند ، نصب ایر ونت این مسائل را به حداقل ممکن می رساند.

محصولات ایرونت

شیر هواگیری

همانطور که اشاره شد شیر هواگیری فارسی واژه لاتین ایر ونت Air Vent می باشد و هر دو واژه از نظر مفهومی یکی می باشند . منتهی در بین افراد استفاده از هر دو واژه مرسوم می باشد . هدف مجموعه ی ما نیز آشنایی مخاظب با تعریف و کاربرد عملی و بازاری شیر هوا گیری می باشد . به همین جهت استفاده از واژهای لاتین ، فارسی و بازاری را در مطلب ارائه شده ، گنجانده است .

از کاربردهای روتین شیرهواگیری به موارد ذیل می توان اشاره نمود :

  • تجهیزات تامین آب سرد و گرم
  • منابع فشار
  • دیگ آب گرم
  • سیستم تهویه
  • سیستم گرمایشی و رادیاتور

شیرهواگیری یا ایرونت به دو دسته کلی تقسیم بندی می شوند . هواگیری دستی و هواگیری اتوماتیک ، نمونه دستی که مشخصا نیاز به باز و بسته شدن توسط اپراتور یا افراد را دارد . ساده ترین نوع شیرهواگیری دستی را می توان به شیرهواگیری رادیاتورها اشاره نمود که توسط افراد باز و بسته می شود . اما شیرهواگیری اتوماتیک یا همان ایر ونت اتوماتیک نوع صنعتی تر این تجهیز می باشد که نیاز به حضور اپراتور نمی باشد و معمولا از حجم تخلیه بیشتری بر خوردا می باشند .

محل نصب شیر هواگیری " ایر ونت " نیز حائز اهمیت است ، با توجه به تمایل حرکت گاز به سمت بالا ، این شیر باید در محل تجمع گازها و در قسمت فوقانی سیستم نصب گرد ، عمود و یا افقی نصب نمودن ایر ونت نیز بستگی به طراحی مدل تهیه شده دارد.

عملکرد شیر هواگیری

شیرهوا گیری و یا ایر ونت در واقع دو عملکرد دارد ، تخلیه و یا مکش . اغلب شیرهوا گیری را صرفا جهت تخلیه گازها از سیستم می شناسند ، اما گاها سیستم دچار کمبود هوا می شود و اصطلاحا دچار خلاء می شود که در این زمان نیاز به مکش هوا دارد . این وظیفه بر عهده ی شیرخلاء شکن و یا وکیوم بریکر می باشد که در طیف شیرآلات هواگیری قلمداد می شوند .

مشاهده محصولات شیر هواگیری

در ادامه به معرفی و بررسی نمونه های از ایر ونت ها " شیرهای هواگیری " خواهیم پرداخت :

ایرونت شناوری

ایرونت شناوری یا همان شیرهواگیری شناوری همانطور که از نامش پیداست ، مکانیزم عملکردش بر مبنای حرکت شناور است .در واقاع ایر ونت شناری متشکل از بدنه ی اصلی ، شناور و مجرای تخلیه می باشد . شناور با غوطه وری بر روی آب یا مایعات دیگر ، مجرای تخلیه هوا را مسدود نموده است ، با ورود هوا و جابجایی شناور مجرای خروجی باز شده و بعد از تخلیه ی هوا و به حالت اولیه برگشتن شناور ، مجرا مجدد بسته می شود.

ایر ونت های شناور در متریال های چدنی ، فولادی و استیل طراحی و تولید می گردند و بسته بر حسب نیاز مصرف کننده اتصال در نوع رزوه و یا فلنج بر حسب استاندارد DIN و ANSI در سایزهای ½ الی 2 اینچ و گاها بزرگتر ارائه می گردند و از نوع شیرهواگیری تک رزنه محسوب می گردند.

 ایر ونت شناوری

مشاهده و خرید ایر ونت شناوری

 

شیر خلاء شکن

شیر خلاء شکن نیز در مدل های متفاوتی ارائه می گردد ، برخی صرفا عمل خلاء شکن را انجام دهند ، یعنی در صورت ایجاد فشار منفی و وکیوم در داخل منابع و خطوط با مکش هوا به داخل فشار منفی ایجاد شده را از بین می برند و برخی دو منظوره می باشند ، یعنی هم عمل مکش " خلاء شکن " و هم عمل هواگیری را انجام می دهند . جهت آشنایی کامل با وکیوم بریکر به مقاله وکیوم بریکر ما مراجعه نمایید . اما در اینجا به دو نمونه از این شیرها اشاره می نماییم .

شیر خلاء شکن ساچمه ای

شیر خلاء شکن ساچمه ای " ایر ونت ساچمه ای " در واقع نوعی وکیوم بریکر تک منظوره جهت مکش هوا به داخل می باشد که در سایزهای کوچک ½ الی 1 اینچ با ظرفیت تخلیه ی کم طراحی شده اند . ساچمه مسیر ورودی هوا به داخل را مسدود نموده است با ایجاد فشار منفی در داخل ساچمه از روی سیت حرکت نموده و هوا به داخل مکش می شود و با هم فشار شدن محیط داخل ، ساجمه مجدد به روی سیت برگشته و مسیر ورودی هوا مسدود می گردد.

 شیر خلاء شکن

خلاء شکن ساچمه ای استیل    خلاء شکن ساچمه ای برنجی

خلاء شکن دیسکی

خلاء شکن دیسکی " ایر ونت " معمولا از ظرفیت تخلیه بیشتری برخوردا می باشد و می تواند تک منظوره و یا دو منظوره باشد .

 وکیوم بریکر بنزین

فروش خلاء شکن دیسکی

فروش ایرونت

فروش ایرونت و همان شیر هوا گیری در انواع مختلف ایرونت شناوری ، دیسکی ، وزنه ای و ... در مجموعه کنترل تک صورت می پذیرد . تنوع و گستردگی ایر ونت شاید موجب شود انتخاب دشوار باشد . اما نیاز به نگرانی نیست با مراجعه به بخش محصولات ایرونت و خلاء شکن این مجموعه ضمن مشاهده انواع ایر ونت و شیر هوا گیری ، امکان خرید و سفارشگذاری محیاست . چهت راهنمایی بیشتر و خرید محصولات ایر ونت با کارشناسان ما در واحد فروش ایرونت در ارتباط باشد . ایرونت تخصص ماست.

ارتباط با واحد فروش ایرونت

قیمت ایرونت

قیمت ایرونت متناسب با مدل انتخاب شده متغیر می باشد . انتخاب ایرونت مناسب نیز در ابتدا باید میزان ظرفیت تخلیه و یا مکش مورد نیاز برآورد شود ، وحله ی بعدی متریال مناسب با سیال و نیز استاندارد اتصال جهت ایجاد کمترین تغییرات در پایپینگ . در هر صورت جهت خرید و استعلام قیمت ایرونت با ما درتماس باشید ، کارشناسان ما راهنمایی های لازم را صورت خواهند داد.

راههای ارتباطی استعلام قیمت ایرونت

سوالات متداول

شیرآلاتی جهت جداسازی هوا و سایر گازها از خطوط مایع و نیز هم رفع خلاء ایجاد شده در منابع و خطوط انتقال مایعات.
فروش ایرونت و شیر هواگیری در مدل های دستی و اتوماتیک در برندهای متنوع با نازلترین قیمت ایرونت در مجموعه فنی مهندسی کنترل تک .
امتیاز دهید
نظرات کاربران
ساسان فیلی
ساسان فیلی
⭐⭐⭐⭐⭐
عالی