66479486 021

8448763 0912

19:00 الی 08:30

Controltak@gmail.com


شماره تماس: 021-66479486

چک ولو
 - 
نویسنده: مهندس سعیدی
 - 
تعداد بازدید: 4279

شیر یکطرفه

*** توجه : در این بخش به معرفی انواع چک ولو ( شیر یکطرفه ) پرداخته شده ، به جهت مشاهده محصولات موجود می توانید به بخش محصولات شیر یکطرفه وب سایت مراجعه نمایید ، همچنین جهت مشاوره و خرید با واحد فروش ما در ارتباط باشید.

چک ولو

  شیر یکطرفه یا همان چک ولو وسیله ای است که عبور جریان مایعات را فقط از یک جهت امکان پذیر می کند. چک ولو " شیرهای یکطرفه " دو درگاه دارند ، یکی به عنوان ورودی سیال و دیگری خروجی سیال . از آنجای که چک ولو اجازه می دهند تا سیال از یک جهت ، جریان پیدا کنند ، معمولاً به آنها " سوپاپ یک طرفه" یا "شیر یکطرفه " گفته می شود. هدف اصلی یک شیر چک ولو جلوگیری از جریان برگشتی در سیستم است.

شیر چک ولو، برای کار به یک دیفرانسیل فشار متکی است. آنها برای باز کردن شیر به فشار بیشتری نسبت به سمت ورودی سوپاپ احتیاج دارند. هنگامی که فشار در سمت خروجی بیشتر باشد (یا فشار سمت ورودی به اندازه کافی بالا نباشد) ، شیر بسته می شود. بسته به نوع شیر ، مکانیسم بسته شدن متفاوت است. بر خلاف شیرهای دیگر ، شیرهای یکطرفه " شیر چک ولو " نیازی به دسته ، اهرم ، محرک یا انسان ندارند و به صورت اتومات و دائم کار عمل می نمایند .

شیر های یکطرفه معمولا در سرویس هایی نصب می شوند که جریان برگشتی باعث بروز مشکل می شود. شیر چک ولو یک راه حل ارزان ، موثر و آسان برای حل یک مسئله بالقوه است. اگر جریان برگشتی آلوده باشد ، می تواند باعث بروز مشکل شود و بنابراین ، سرویس را در بالادست آلوده می کند.

شیر یکطرفه

عملکرد چک ولو یا همان شیر یکطرفه به شرح ذیل می باشد :

حداقل فشار

شیر یکطرفه " شیر چک ولو " برای باز کردن شیر نیاز به حداقل فشار بالادست (دیفرانسیل فشار بین ورودی و خروجی) دارد و اجازه می دهد سیال از طریق آن جریان یابد. حداقل فشار لازم جهت عملکرد صحیح  چک ولو جز مشخصه های اصلی شیر می باشد که بر اساس طراحی و اندازه شیر تغییر می کند ، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که سیستم شما این فشار تعریف شده شیر را ایجاد می کند و از نظر کاربرد مناسب باشد.

بسته شدن

اگر فشار بالادستی تا کنون زیر فشار ترک خوردگی قرار داشته باشد یا فشار پشتی وجود داشته باشد (جریان سعی در انتقال از خروجی به ورودی دارد) ، آنگاه سوپاپ بسته خواهد شد. بسته به طراحی شیر بررسی ، مکانیسم بسته شدن می تواند تغییر کند. به طور خلاصه ، فشار پشتی یک دروازه ، توپ ، دیافراگم یا دیسک را در مقابل دیواره قرار می دهد و آن را مهر می کند. بسته به نوع طراحی فرآیند بسته شدن توسط چشمه یا گرانش کمک می کند.

جهت نصب چک ولو

از آنجا که شیر دریچه یک طرفه فقط در یک جهت کار می کند ، شناختن جهت گیری صحیح نصب بسیار مهم است. اغلب اوقات ، یک پیکان روی محفظه سوپاپ وجود دارد تا جهت گردش را نشان دهد. در غیر این صورت ، برای اطمینان از نصب در جهت جریان مورد نظر ، باید " شیر چک ولو " را بررسی کنید. اگر به عقب برگردد ، جریان قادر نخواهد بود از طریق سیستم حرکت کند و ایجاد فشار باعث ایجاد خسارت می شود.

انواع شیر یکطرفه

بسته به نوع طراحی " شیر چک ولو " یا همان شیر یکطرفه ، کمی متفاوت عمل خواهند کرد.

 رایج ترین شیر چک ولو ، یک شیر یکطرفه فنری خطی Spring Loaded In-Line می باشد که در مورد انواع مختلف در ادامه صحبت خواهیم کرد.

شیر یکطرفه فنری

  شیر یکطرفه فنری خطی معمولی ، قابل فهم و طراحی ساده هستند. شکل 1 نمونه ای از یک شیر یکطرفه فنری " شیر چک ولو فنری "را نشان می دهد و در شکل 2 اجزای اصلی نشان می دهد که جهت جریان را نیز نشان می دهد. هنگامی که جریان وارد ورودی شیریکطرفه فنری می شود ، باید فشار (نیرو) کافی برای غلبه بر و نیروی فنر را داشته باشد. پس از غلبه بر آن ، دیسک را فشار می دهد ، دهانه را باز می کند و اجازه می دهد جریان از طریق دریچه حرکت و عبور کند. هنگامی که فشار ورودی دیگر به اندازه کافی بالا نباشد ، یا فشار کمتری وجود داشته باشد ، فشار اعمال شده توسط فنر ، دیسک را به سمت دیافراگم فشار داده و سوپاپ را خواهد بست. باتوجه به فاصله فنر و دیسک ، زمان واکنش سریع برای بستن را فراهم می کند. این طراحی شیر یکطرفه فنری " شیر چک ولو فنری "همچنین از افزایش فشار در خط جلوگیری می کند و بنابراین مانع از ایجاد چکش در آب نمی شود. شیرهای یکطرفه فنری ( چک ولو فنری ) به صورت عمودی یا افقی نصب شوند.از آنجا که آنها مطابق با سیستم هستند ، باید به طور کامل از خط خارج شوند تا مورد بازرسی قرار بگیرند و یا تعمیر و نگهداری را انجام دهند.

چک ولو فنری

  جهت خرید و مشاهده انواع چک ولو اینجا  کلیک نمایید

شیر یکطرفه Y

  شیر یکطرفه Y ( سوئینگ چک ولو ) بسیار شبیه به چک ولو یکطرفه خطی هستند. تفاوت شیر یکطرفه Y با شیر یکطرفه فنری خطی ، همانطور که در شکل 3 مشاهده می کنید ، در این است که فنر و دیسک متحرک در یک زاویه قرار می گیرند. ترتیب قرار گیری فنر و دیسک شکل Y را ایجاد می کند و به همین دلیل این نوع چک ولو Spring Loaded Y به شیر یکطرفه Y شهرت دارد . مزیت این چک ولو آنجاست که باتوجه به قرار گیری اجزای متحرک در یک زاویه و می توان در حالی که هنوز به سیستم متصل است ، مورد بازرسی و سرویس قرار گیرند و همچنین شیر یکطرفه Y نسبت به نوع چک ولو فنری بزرگتر هستند و فضای بیشتری را در درون سیستم می گیرند.

چک ولو تیپ وای

شیر یکطرفه توپی

  شیر یکطرفه توپی ball check valve " شیر چک ولو توپی " از یک توپ آزاد یا شناور فنری استفاده می کند که بر روی سیت آبندی قرار می گیرد تا فضای باز را ببندد. سیت معمولاً به صورت مخروطی شکل به منظور هدایت توپ به داخل سیت و ایجاد آببندی بهتر ، می باشد و بدین ترتیب جریان معکوس متوقف می شود. هنگامی که فشار مایع در قسمت ورودی از فشار ایجاد شده توسط فنر بیشتر باشد ، توپ از سیت خود جدا شده و اجازه می دهد جریان ایجاد شود. هنگامی که فشار ورودی از فشار فنر تجاوز نکند ، یا فشار پشتی وجود داشته باشد ، توپی بر روی سیت فشار آورده و بطور موثر دهانه را می بندد. در شکل 4 می توانید عملکرد شیر یکطرفه توپی را مشاهده نمایید.

چک ولو فنری

 چک ولو دیافراگمی

  چک ولو دیافراگمی Diaphragm check valve از یک دیافراگم لاستیکی تشکیل شده است که با افزایش فشار ورودی ، خم می شود. به طور معمول چک ولو دیافراگمی خود محور آزاد شناور هستند که باعث می شود آنها به صورت عادی باز شوند (NO). این بدان معنی است که " فشار دیافراگم" وجود ندارد ، با این حال ، چک ولو دیافراگمی به طور معمول می توانند بسته شوند (NC) و سپس برای غلبه بر کشش دیافراگم ها نیاز به فشار ورودی دارد. شکل 5 در سمت چپ سوپاپ دیافراگم به طور معمول باز نشان می دهد زیرا فشار ورودی "حداقل" وجود دارد و هنوز هم سیال از طریق آن عبور می کند. با افزایش فشار ورودی ، دیافراگم باز خواهد شد و جریان بیشتری را باز می کند ، همانطور که در شکل 5 در وسط مشاهده می شود. در صورت بروز فشار پشتی (یا این یک شیر کنترل دیافراگم به طور معمول بسته است) دیافراگم را مجبور به باز شدن می کنیم از هرگونه جریان برگشتی جلوگیری کند ، همانطور که در شکل 5 در سمت راست مشاهده می شود ، چک ولو دیافراگمی برای کاربردهای کم فشار یا خلاء ایده آل هستند.

چک ولو

 شیر یکطرفه لیفت دیسک

  شیر یکطرفه  لیفت دیسک  lift check valve شامل یک دیسک هدایت شونده است که از با اعمال نیروی فنر قرار گرفته بر پشت خود روی آن بر روی سیت شیر نشته و مانع برگشت سیال می گردد . که در صورت جاری شدن جریان در صورتیکه نیروی جریان سیال بیشتر از نیروی اعمال شده توسط فنر بیشتر باشد ، سیت به سمت بالا حرکت کرده و جریان را از خود عبور می دهد ، همچنین با قطع جریان و یا کاهش نیروی جریان ورودی نسبت به نیروی فنر ، دیسک مجدد بر روی سیت نشته و با آببندی ایجاد گردیده مانع برگشت سیال می گردد .

چک ولو فولادی

 چک ولو چرخشی

  چک ولو چرخشی Swing check تشکیل شده از یک دیسک که بر روی لولا (یا پیستون) هستند که با فشار ورودی باز می شوند و اگر فشار ورودی کاهش یابد یا جریان برگشتی وجود داشته باشد ، دیسک بسته می شود. در شکل زیر نمونه چک ولو چرخشی یا همان سوئینگ چک ولو را مشاهده می نمایید.

چک ولو روتاری

استاپ چک ولو

  استاپ چک ولو ها stop check valve معمولاً از چک ولو Y تشکیل گردیده است که دارای ویژگی کنترل دستی از طریق هندویل می باشد. این هندویل در واقع موجب می گردد که از چک استاپ چک ولو به عنوان یک شیر عادی نیز استفاده شود که مانع جریان برگشتی نیز می شود . استاپ چک ولو ها معمولا در نیروگاهها ، دیگهای بخار ، ژنراتور بخار ، خنک کننده توربین ، سیستمهای ایمنی و ... استفاده می شوند. شکل زیر نمونه ای از استاپ چک ولو می باشد.

چک ولو استاپ

چک ولو دیسکی

  چک ولو دیسکی check valve wafer تشکیل شده است از یک دیسک و یک فنر است که معمولا از نوع ویفری یا اصطلاحا بین فلنجی می باشد . عمده مصرف چک ولو دیسکی جهت مصارف هوا و بخار در سیستم های تهویه مطبوع و سیستم گرمایشی می باشد. از چک ولو دیسکی بعنوان چک ولو ویفری نیز یتد می گردد هرچند که چک ولو دیسکی صرفا در نوع ویفری نمی باشد و مدل های رزوه ای نیز موجود دارد. در شکل ذیل نمونه ای از چک ولو دیسکی تیپ ویفری را مشاهده می نمایید.

چک ولو ویفری اکون

چک ولو دبل پلیت

  چک ولو دبل پلیت Double Plate Check Valve نیز نوع چک ولو دو سوپاپه می باشد که اغلب در صنایع آب و فاضلاب ، صنایع پتروشیمی ، سیستم ترمز ماشین های سنگین و ... مورد استفاده قرار می گیرد .چک ولو دبل پلیت از دو دریچه در یک مجموعه تشکیل شده است . چک ولو دبل پلیت ، چک ولو پروانه ای نیز نامیده می شود . زمانی که نیروی جریان ورودی بیشنر از نیروی پشت فنر دریچه باشد ، هر دو دریچه ی چک ولو دبل پلیت باز می شود و جریان عبور می کند . در شکل زیر نمونه ای از چک ولو دبل پلیت را مشاهده می نمایید.

        چک ولو دابل پلیت   

شیر یکطرفه چاهی

  شیر یکطرفه چاهی Foot Valve نوعی از چک ولو می باشد که انتهای لوله بسته می شود و فقط یه پورت جهت اتصال دارد ، و سمت دیگر تشکیل شده است از یک استرینر ( صافی ) . این چک ولو در کشاورزی ، چاها و پمپ های آب کاربردی فراوان دارد استرینر در قسمت ورودی قرار می گیرد تا مانع ورود نخاله به داخل سیستم لوله کشی شود ، همچنین استرینر ورودی شیر یکطرفه چاهی ته چاهای بر حسب استالندارد از مش ها باسایز بندی مختلفی طراحی می گردند . همانطور که اشاره شد چک ولو ته چاهی بطور معمول در انتهای خط مکش پمپ یک چاه آب ، مخزن سوخت یا هر کاربرد دیگری که خط مکش در زیر پمپ قرار دارد ، نصب می شوند. بنابراین ، می توان از آنها برای نگه داشتن پمپ ها ، جلوگیری از ریختن مایعات و جلوگیری از دفع مواد زاید از خط استفاده کرد. در شکل زیر نمونه ای از شیر یکطرفه چاهی سیم ایتالیا را مشاهده می نمایید.

     چک ولو سیم

چک ولو خودکاری

  چک ولو خودکاری نیز نوعی شیر یکطرفه جهت جلوگیری از برگشت سیال می باشد . چک ولو خودکاری فاقد فنر بوده و متشکل از دریچه ای لولایی که با نیروز جاذبه به صورت عادی بسته می باشد و در صورت جاری شدن جریان و غلبه بر نیروی وزن جاذبه دیسک لولایی ، چک ولو خودکاری باز می گردد.معمولا به طور فلنجی یا بین فلنجی ( ویفری ) می باشد .

چک ولو خودکار ویفری

  جهت خرید و مشاهده انواع شیر یکطرفه اینجا  کلیک نمایید

متریال شیرهای یکطرفه :

شیر یکطرفه برنجی

  از شیر یکطرفه برنجی (  چک ولو برنجی ) برای کاربردهایی که از هوا ، آب ، روغن یا سوخت استفاده می کنند ، دارای خواص عالی هستند. با این وجود در برابر آب دریا ، آب تصفیه شده یا آب کلرزنی مقاوم نیستند. شیر یکطرفه برنجی در مقایسه با شیر یکطرفه های استیل نسبت به گرما و خوردگی مقاومت کمتری دارند و معمولاً برای کاربردهای کوچکتر با فشار کم استفاده می شوند. شیر یکطرفه برنجی معمولا در کانکشن رزوه در تیپ های فنری ، ته چاهی ، سوئینگ و تیپ Y ارائه می گردد . شیر یکطرفه برنجی در برند های داخلی و اروپایی قابل ارائه می باشد که چند مدل را در شکل زیر خواهید دید.

چک ولو برنجی

شیر یکطرفه استیل

  شیر یکطرفه استیل ( چک ولو استیل ) از مقاومت در برابر خوردگی برتر ، مقاومت در برابر حرارت ، مقاومت در برابر درجه حرارت پایین و خواص مکانیکی عالی برخوردار هستند. برای برنامه های کاربردی که به دوام و مقاومت بالایی احتیاج ندارند ، در مقایسه با شیرهای یکطرفه پی وی سی یا شیرهای یکطرفه برنجی ، شیر یکطرفه استیل یک راه حل مقرون به صرفه نیست.شیر یکطرفه استیل معمولا گران قیمت و جهت سرویس های دارای خورندگی یا نیاز به مقاومت بالا استفاده می شوند همچنین کاربرد وراونی در صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی دارند . شیر یکطرفه استیل در تیپ های رزوه ای ، جوشی و فلنجی در انواع مدل ویفری ، فنری ، خودکار ، دابل و .... قابل ارائه در برندهای متنوع می باشد . در شکل ذیل چند نمونه از شیر یکطرفه استیل خنبره ، اکون و گسترا را خواهید دید.

 چک ولو استیل

شیر یکطرفه PVC

 شیرهای چک ولو پی وی سی ( شیر یکطرفه PVC ) اغلب در سیستم های آبیاری و مدیریت آب استفاده می شوند. شیر یکطرفه PVC  برابر بیشتر مواد خورنده مانند آب دریا ، اسیدها ، پایه ها ، محلول های کلرید و حلال های آلی مقاوم در برابر خوردگی هستند. با این حال ، آنها در برابر هیدروکربنهای آروماتیک و کلرینه مقاوم نیستند و معمولاً حداکثر دما در حدود 60 درجه سانتیگراد دارند.

شیر یکطرفه PP

 چک ولو پلی پروپیلن (شیر یکطرفه PP ) برای آب ، محیط تهاجمی و محصولات غذایی مایع استفاده می شوند. آنها در برابر بسیاری از رسانه های خورنده مانند اسیدهای معدنی ، پایه ها و محلول های آبی که به سرعت خوردگی فلزات را دارند ، مقاوم هستند. با این حال ، آنها در برابر اسیدهای غلیظ و اکسید کننده ها مقاوم نیستند و معمولاً حداکثر دما در حدود 80 درجه سانتیگراد دارند.

معیارهای انتخاب شیر یکطرفه :

چک ولو دارای معیارهای زیر هستند که هنگام انتخاب یکی از برنامه های خود باید در نظر بگیرید:

سازگاری مواد با محیط

سایز و نوع اتصال لوله

فشار حداکثر و حداقل فشار لازم

نصب به صورت افقی یا عمودی

بررسی از نظر ابعاد و فضای نصب

دسترسی به بازرسی و تعمیرات

تحمل دمایی

سرویس های مورد استفاده چک ولو :

با توجه به نحوه عملکرد چک ولو ها ، آنها معمولاً به یکی از چهار دلیل مختلف در انواع کاربردها استفاده می شوند:

برای محافظت از تجهیزات در پایین دست از آسیب برگشتی

برای جلوگیری از آلودگی در اثر جریان معکوس

برای جلوگیری از ریختن سیفون

برای نگه داشتن وکیوم

  چک ولو تقریباً در هر صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. آنها در وسایل خانگی معمولی مانند ماشین ظرفشویی ، ماشین لباسشویی و خطوط فاضلاب استفاده می شوند. برای اهداف صنعتی از آنها در دیگهای بخار ، کوره ها ، سیستم های گاز ، برنامه های پمپاژ یا سیستم های خلا استفاده می شود. آنها همچنین اغلب به عنوان شیرآلات بررسی آکواریوم از خطوط آب و CO2 استفاده می شوند. دو مورد از رایج ترین شیرهای چک برای آب و هوا است ، بنابراین موارد زیر در عمق بیشتری مورد بحث قرار می گیرد.

  جهت خرید و مشاهده انواع چک ولو " شیر یکطرفه " اینجا   کلیک نمایید

شیر یکطرفه آب

 شیر یکطرفه در بسیاری از کاربردهای آب مانند آب آشامیدنی و مصارف زباله استفاده می شوند و به سادگی شیر یکطرفه آب ( چکم ولو آب ) یک نامیده می شوند. برای کاربردهای آب آشامیدنی ، آنها اطمینان حاصل می کنند که هیچ رسانه ای از محیط (طرف خروجی شیر) نمی تواند با یک آب آشامیدنی تمیز وارد سیستم شود و آن را آلوده کند. در مورد کاربردهای پسماند ، شیر یکطرفه آب اطمینان حاصل می كند كه فاضلاب نمی تواند دوباره وارد سیستم شود و باعث ایجاد سرریز یا آلودگی اضافی شود. شیر یکطرفه آب برای مصارف پمپاژ آب ، غالباً از دریچه پا استفاده می شود تا اطمینان حاصل شود که هیچ گونه آوار وارد خط نشده و فشار داخلی را برای اهداف اولیه ترمیم می کند. دریچه های اردک نیز می تواند برای تخلیه در خطوط آب استفاده شود. دریچه های بررسی پمپ پمپ اطمینان حاصل می کنند که هنگام خاموش شدن پمپ ، آب تخلیه شده با نیروی جاذبه به داخل پمپ حوضچه برنگردد. شیر یکطرفه آب معمولا در انواع متریال برنجی ، استیل ، فولادی و چدنی بستگی به نوع مصرف کاربرد دارد.

شیر یکطرفه هوا

شیر یکطرفه هوا ( چک ولو هوا ) اجازه عبور جریان هوا را می دهد و از بیرون آمدن آن جلوگیری می کند. شیر یکطرفه های مورد استفاده جهت هوا معمولاً شیر یکطرفه هوا نیز خوانده می شوند. متداول ترین کاربرد برای کمپرسور هوا است. آنها به کمپرسور اجازه می دهند تا قسمت های خاصی را تحت فشار قرار داده و سایر قسمت ها را تحت فشار قرار ندهد. آنها می توانند در یک کمپرسور پیستونی (ورودی و خروجی) ، گیرنده هوا ، لوله تخلیه و غیره قرار گیرند.

سوالات متداول :

نماد چک ولو ( شیر یکطرفه ) چیست؟

نماد شیر بررسی را می توان در شکل زیر مشاهده کرد. این مسیری را نشان می دهد که به جریان اجازه می دهد تا با یک خط عمودی جریان را نشان دهد که اجازه برگشتی را نمی دهد. 

منظور از چک ولو چیست؟

هدف اصلی چک ولو بررسی در یک سیستم جلوگیری از جریان برگشتی است که می تواند به تجهیزات آسیب رسانده یا محیط بالادست را آلوده کند.

مشکلات چک ولو معمولا چیست؟

مشکلات چک ولو عبارتند از: سر و صدا ، چکش آب ، لرزش ، جریان معکوس ، چسبندگی ، نشت ، و سایش / آسیب اجزا. برای جلوگیری از مشکلات ، بسیار مهم است که چک ولو به درستی برای برنامه و رسانه مشخص شود. دو مورد متداول به دلیل مشخصات نادرست جریان معکوس و چکش آب است. برای هر دو مسئله ، از شیر چکشی سریع استفاده می شود. اگر  چک ولو  به اندازه کافی سریع بسته نشود ، جریان معکوس ممکن است رخ دهد و در صورت بروز فشار زیاد باعث ایجاد موج های شوک در محیط می تواند چکش آب رخ دهد.

آیا چک ولو چکش آب را متوقف می کند؟

چک ولو در صورت سریع عمل کردن می تواند از چکش آب جلوگیری کند. این مانع از افزایش فشار می شود ، و این باعث ایجاد امواج شوک در سرتاسر رسانه می شود. این موج های شوک به دلیل لرزش می توانند به تجهیزات ، اتصالات لوله و حتی خطوط لوله پارگی آسیب وارد کنند.

چک ولو باید در چه جهت گیری نصب شود؟

چک ولو را باید مطابق با ورودی و خروجی آنها نصب کرد ، که اغلب به عنوان پیکان روی محفظه شیر نشان داده می شوند. از آنجا که آنها فقط جریان را در یک جهت مجاز می کنند ، اگر به عقب نصب شوند ، به درستی کار نمی کنند. از نظر افقی یا عمودی بستگی به نوع طراحی شیر شما دارد. اگر فنری باشد ، هر جهت گیری اشکالی ندارد. در صورت عدم وجود فنر ، نیروی جاذبه می تواند بر عملکرد شیر کنترل تأثیر بگذارد ، بنابراین اطمینان از اینکه می دانید اجزای داخلی به شما اطمینان می دهد که آن را به صورت صحیح یا بصورت عمودی نصب کنید.

فروش چک ولو

همارونطور که در ابتدا اشاره شد ما در این بخش به معرفی کامل چک ولو " شیر یکطرفه " پرداخته ایم به جهت آشنایی بیشتر مصرف کنند گان .در مجموعه کنترل تک فروش چک ولو در انواع تیپ در برندهای داخلی و اروپایی و متریال های متنوع صورت می پذیرد . فروش چک ولو متناسب با نیاز شما و با نازلترین قیمت از تخصص ماست . مقاله ی فوق یکی از کامل ترین مقالات فارسی چک ولو می باشد که جهت آشنایی با انواع و کاربرد چک ولو ( شیر یکطرفه ) تهییه شده است .جهت نیاز به مشاوره بیشتر برای خرید چک ولو با کارشناسان ما در در واحد فروش چک ولو در ارتباط باشید ، همچنین جهت مشاهده و و فروش چک ولو های نمونه بر روی فروش چک ولو   کلیک نمایید.

 فروش چک ولو تخصص ماست.

سوالات متداول

چک ولو یا همان شیر یکطرفه CHEK VALVE از شیرهای صنعتی می باشند که جهت سیالات مایع و گازی مورد استفاده قرار می گیرند.وظیفه ای اصلی چک ولو ، ممانعت از برگشت سیال در خطوط می باشد.
فروش چک ولو و شیر یکطرفه در انواع فلنجی ، رزوه ای با متریال های استیل چدن فولاد .. جهت انواع سیال در بهترین برند ها با مناسب ترین قیمت چک ولو ، در این مجموعه صورت می پذیرد.
تعریف شیر یکطرفه همان معنای فارسی چک ولو Check Valve می باشد.
امتیاز دهید
نظرات کاربران
رستاخیز
رستاخیز
⭐⭐⭐⭐⭐
ممنون بابت مقاله ی خوب چک ولو . انشالله خرید هم از شما داشته باشیم.
کامرانی فر
کامرانی فر
⭐⭐⭐⭐⭐
سپاسگذارم.عالی