66479486 021

8448763 0912

19:00 الی 08:30

Controltak@gmail.com


شماره تماس: 021-66479486

ریلیف ولو
 - 
نویسنده: مهندس سعیدی
 - 
تعداد بازدید: 7018

ریلیف ولو

 ریلیف ولو

*توجه : در این بخش به معرفی ریلیف پرداخته شده است ، جهت مشاهده و خرید شیرآلات به بخش محصولات شیر اطمینان و ریلیف رجوع نمایید.

شیر ریلیف ولو Relief Valves  از انواع شیرآلات صنعتی می باشد که با کاربری شیر ایمنی مورد استفاده قرار می گیرد . از این شیر در صنایع مختلفی همچون نفت و پتروشیمی ، گاز و آبفا ، نیروگاه و کارخانه به وفور استفاده می شود .

شیر ریلیف ولو در واقع نوعی شیر فشارشکن محسوب می شود و فشار را بر روی مقدار تنظیم شده ثابت نگه می دارد ، عملکرد رلیف ولو به صورت تدریجی و کنترلی می باشد و جهت انواع سیالات مایع و گازی مورد استفاده قرار می گیرد . به طور مثال اگر بر روی خط انتقالی شیر ریلیف ولو نصب شده باشد و رنج فشار را بر روی 10 بار تنظیم نموده باشیم ، دهانه ی شیر به اندازه ای باز است که فشار خروجی روی عدد 10 بار ثابت باشد ، اما در صورت افزایش فشار ورودی به بیشتر از 10 بار ، شیر به صورت تدریجی تا حدودی بسته می شود که مجدد فشار خروجی بر روی 10 بار ثابت گردد . همانطور که اشاره داشتیم ، شیر ریلیف ولو نوعی شیر فشارشکن جهت ثابت نگه داشتن فشار خروجی بر روی مقدار تنظیم شده است .

برخی محصولات مرتبط جهت فروش:

سیفتی ولو اصفهان

شیر اطمینان دو قلو

شیر اطمینان بخار اصفهان

شیر اطمینان بخار چدنی

شیر اطمینان بخار

شیر اطمینان لسر

نصب ریلیف ولو موجب ثابت نگه داشتن فشار جهت تجهیزات و سیتم هایی است که از سیال مورد استفاده با فشار مشخصی تغذیه می کنند و در صورت افزایش فشار تجهیزات صدمه می بینند . عملکرد شیر ریلیف لو به صورت خودکار و اتوماتیک می باشد و نیازی به دخالت اپراتور بعد از تنظیم رنج معین نمی باشد.

 محصولات ریلیف ولو و شیر اطمینان

تفاوت ریلیف ولو و سیفتی ولو ؟

تفاوت ریلیف ولو و سیفتی ولو را در وحله ی اول باید در کاربری آنها دید ، ریلیف ولو بعنوان شیر ایمنی مورد استفاده قرار می گیرد و وظیفه ی ثابت نگه داشتن فشار در سیستم را برعهده دارد و به صورت دائم کار با تغییرات فشار وردی شیر به صورت تدریجی باز و بسته می شود و رنج فشار خروجی را ثابت نگه می دارد به همین جهت شیر فشارشکن نیز محسوب می گردد . اما شیر سیفتی ولو بعنوان شیر اطمینان استفاده می شود و وظیفه ی جلوگیری از افزایش فشار را دارد و اصلا دائم کار نمی باشد و به صورت تک ضرب عمل می نماید ، یعنی با ریدن فشار به مقدار مشخص کاملا باز و با پایین امدن مجدد فشار کاملا بسته می شود.

دیگر تفاوت ریلیف ولو و سیفتی ولو در داشتن یا نداشتن اهرم می باشد . ماهیت ریلیف ولو با توجه به تدریجی بودن عملکرد ، فاقد اهرم می باشد ، اما سیفتی ولو جهت بالا بردن اطمینان و تخلیه سریع فشار دارای اهرم می باشد که در مواقع ضرورت مورد استفاده قرار می گیرد .

از دیگر تفاوت ریلیف ولو و سیفتی ولو در نوع و محل نصب شیرها می باشد . شیر رلیف ولو در مسیر جریان بر روی لوله ها قرار می گیرد ، اما شیر سیفتی ولو در بالاترین نقطه ی لوله و مخازن که در صورت افزایش فشار محیط داخلی سریعا عمل نمایید.

شباهت های ظاهری این دو شیر گاها افراد را دچا اشتباه می کنند و تفاوتی در این دو نمی ببنند ، در حالیکه تفاوت های شر رلیف ولو و شیر سیفتی ولو بسیار حائض اهمیت می باشد.

   محصولات ریلیف ولو و شیر اطمینان

نقشه ابعادی ریلیف ولو

 ریلیف ولو

فروش ریلیف ولو

فروش ریلیف ولو در انواع مختلف در متریالهای برنجی ، فولادی ، چدنی و استیل با سایزبندی استاندارند و متنوع در مجموعه کنترل تک با بهترین قیمت رلیف ولو صورت می پذیرد . انتخاب شیر ریلیف ولو مطمئن کار ساده ای نیست ، با توجه به اهمیت این شیر باید دقت زیادی در انتخاب و خرید ریلیف ولو صورت پذیرد . با تماس با واحد فروش ریلیف ولو در مجموعه ی ما می توانید از راهنمایی کارشناسان فنی بهره ببرید و انتخابی مطمئن را داشته باشید . فروش ریلیف ولو با کیفیت تخصص ماست.

ارتباط با واحد فروش ریلیف ولو

قیمت ریلیف ولو

قیمت ریلیف ولو در انواع مختلف و متنوع را از ما بخواهید . با توجه به مشخصه های زیادی که در قیمت گذاری این شیر دخیل هستند نمی توان قیمت ریلیف ولو ها را بر اساس رنج مشخص در این مقاله عرضه کرد . جهت خرید ، سفارشگذاری و نیز استعلام قیمت ریلیف ولو با ما در ارتباط باشید.

استعلام لیست قیمت ریلیف ولو

 

سوالات متداول

ریلیف ولو نوعی شیر صنعتی جهت ایمن نگه داشتن ادوات و تاسیسات در مقابل افزایش فشار می باشد.
فروش ریلیف ولو در انواع چدنی ، استیل ، برنجی و فولادی از برندهایی همچون لسر ، یوشی تاکی ، اسپیرکس و ... با بهترین قیمت شیر ریلیف ولو صورت می پذیرد.
امتیاز دهید
نظرات کاربران
عبدی
عبدی
⭐⭐⭐⭐⭐
ممنون بابت مقاله خوب و محصولات با کیفیت