66479486 021

8448763 0912

19:00 الی 08:30

Controltak@gmail.com


شماره تماس: 021-66479486

شیر اطمینان
 - 
نویسنده: مهندس سعیدی
 - 
تعداد بازدید: 7035

شیر اطمینان

شیر اطمینان

توجه : دراین بخش به معرفی شیر اطمینان پرداخته ایم ، جهت مشاهده و خرید شیر اطمینان به بخش محصولات شیر اطمینان در سایت مراجعه نمایید.

شیر اطمینان Safety Valve یا همان سیفتی ولو در طیف شیرآلات صنعی می باشد . استفاده از شیر اطمینان در سایت هایی که با تولید انرژی و فشار در ارتباط است ضروری و اجتناب ناپذیر است . همانطور که از نام شیر مشخص است از این شیر جهت بالا بردن ضریب اطمینان ادوات و تجهیزات و مهمتر از همه نیروی انسانی در مقابل صدمات احتمالی افزایش فشار ، بیشتر از توان و تحمل تاسیسات می باشد.

مشخصا حالت شیر اطمینان به واسطه اعمال نیروی فنر بسته می باشد . مقدار فشار وارده توسط فنر به سیت و پلاک متناسب با مقدار تنظیم شده ی رنج فشار ولو می باشد . زمانیکه فشار سیال در مخازن و لوله ها بیشتر از حد معین و رنج تنظیم شده شیر ، افزایش یابد بر نیروی فنر غلبه کرده و شیر باز می گردد . با باز شدن شیر و کاهش فشار به مقدار ست شده ، مجدد شیر بسته می شود .

به طور مثال فشار تنظیمی شیر اطمینان را که بر روی منبع تحت فشار بسته شده را رو 8 بار تنظیم نموده ایم . مادامی که فشار مخزن کمنر از 8 بار باشد ، سیفتی ولو همچنان بسته است ، اما به محض رسیدن فشار در مخزن به هردلیلی به مقدار 8 بار ، شیر عمل نموده و باز می گردد وسیال از مسیر خروجی ، خارج می گردد . مادامی که فشار منبع به کمتر از 8 بار کاهش نیابد ، شیر اطمینان جهت جلوگیری از صدمات حاصل از فشار بالا به ادوات باز می ماند و به محض کاهش فشار به کمتر از 8 بار ، شیر مجدد بسته می شود .

محصولات شیر اطمینان

سیفتی ولو

سیفتی ولو Safety Valve در اقع واژه لاتین شیر اطمینان می باشد و از جهت مفهومی هیچ اختلافی با یکدیگر ندارند . معمولا در دیتاهای فنی و اسناد مهندسی از واژه لاتین سیفتی لو و در بین کسب بازار از شیر اطمینان استفاده می شود . ما در کنترل تک از قشرهای مختلف مخاطب و مشتریانی را داریم ، به همین جهت از هر دو واژه استفاده شده است .

برجسته ترین عواملی که در انتخاب یک سیفتی ولو و یا همان شیر اطمینان مناسب ، موثر است متریال بدنه ی اصلی ، ماکزیمم دما و فشار طراحی ، سایز و استاندارد اتصال می باشد . سیفتی ولو ها انواع مختلفی دارند اما از نظر کاربردی در دو نوع شیر اطمینان اهرم دار و شیر اطمینان بدون اهرم طراحی و عرضه می گردند .

برخی محصولات مرتبط جهت فروش:

سیفتی ولو اصفهان

شیر اطمینان دو قلو

شیر اطمینان بخار اصفهان

شیر اطمینان بخار چدنی

شیر اطمینان بخار

شیر اطمینان لسر

شیر اطمینان برنجی

شیر اطمینان

از انجا که سیفتی ولو یک شیر دائم کار نیست و صرفا در مواقع خطر عمل می کند ، نباید به صورت دائمی و سیکل های زیاد از آن استفاده کرد ، که در این صورت موجب کاهش عمر و تداخل در عملکرد می شود . به همین جهت برای بالا بردن ضریب اطمینان ، اغلب از سیفتی ولو اهرم دار " شیر اطمینان اهرم دار " استفاده می گردد که در مواقع لزوم و یا عدم عملکرد به موقع شیر ، با بالا کشیدن شیر ، به طور دستی مسیر باز گردد. جهت استفاده نکردن بی موقع از سیفتی ولو اهرم دار ، معمولا اهرم را پلمپ یا همان مهر و مور دار نگهداری می نمایند.

محصولات شیر سیفتی ولو

مشخصه ی سیفتی ولو مناسب

سفتی ولو " شیر اطمینان " را بایستی بالاترین قسمت منابع یا پایپینگ نصب نمود . همچنین به جهت بالا بردن عمر شیر اطمینان و همچنین ضریب اطمینان و نیز رعایت استاندارد ، طراحی بدنه و متعلقات شیر باید 1.2 برابر حداکثر فشار کاری محل مورد نصب باشد .

عموماً سیفتی ولو یا همان شیر اطمینان جهت سیالات گازی همچون هوا ، بخار و سایر گازها استفاده می شود ، این موضوع دلیلی بر استفاده نکردن جهت سیالات مایع نمی باشد ، اما جهت سیالات مایع اغلب از رلیف ولو بجای سیفتی ولو استفاده می گردد . جهت بررسی و آشنایی با رلیف ولو Relief Valve به مقاله رلیف ولو رجوع نمایید .

انواع شیر اطمینان از نظر مکانیزم عملکردی

شیر اطمینان با فنر

سیفتی ولو وزنه ای

شیر اطمینان فنر دیافراگمی

نمونه هایی از شیر اطمینان

 شیر اطمینان

شیر اطمینان چدنی             شیر اطمینان برنجی       شیر اطمینان بخار

فروش شیر اطمینان

فروش شیر اطمینان " سیفتی ولو " در انواه شیر اطمینان اهرم دار و معمولی در کنترل تک در بندهای داخلی و خارجی ارائه می گردد . شیر اطمینان از ادواتی می باشد که کیفیت آن ضرورت دارد و استفاده از محصول بی کیفیت موجب خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری می گردد . به همین جهت فروش شیر اطمینان بسیار حساس و تخصصی می باشد . این مقاله توسط مهندسین ما جهت آشنایی بیشتر مشتریان با سیفتی ولو و سهولت در انتخاب تهییه شده است ، اما در صورت نیاز جهت انتخاب شیر مورد نیاز می توانید با کارشناسان واحد فروش شیر اطمینان این مجموعه تماس حاصل نمایید و به پیشنهاد ایشان شیر را تهییه نمایید . همچنین جهت مشاهده محصولات ، به بخش شیر اطمینان وب سایت رجوع نمایید.

ارتباط با واحد فروش شیر اطمینان

قیمت سیفتی ولو

عوامل متعددی در قیمت سیفتی ولو موثر می باشند . انتخاب نوع سیفتی ولو که با چه برندی باشد ، در جه متریال و سایزی ، با تحمل چه فشار و دمایی و موارد بسیار دیگر . اما ما به شما این اطمینان را می دهیم با کنترل تک مناسب ترین قیمت سیفتی ولو با بهترین کیفیت را خریداری می نمایید . باید توجه نمود همکارانی شیرآلات زیر زمینی و استوک را با قیمت هایی واهی ارائه می نمایند ، اما شیر اطمینان از کلیدی ترین ادوات تاسیسات بوده و نباید به راحتی با انتخاب شیر نامرغوب از کنار آن گذشت .

استعلام قیمت سیفتی ولو

سوالات متداول

شیر اطمینان یا همان سیفتی ولو از شیرآلات صنعتی می باشد که جهت حفاظت تاسیسات و ادوات در مقابل افزایش فشار استفاده می گردد.
فروش سیفتی ولو ": شیر اطمینان " در انواع اطمینان اهرم دار و معمولی در برندهای معتبر با نازلترین قیمت سیفتی ولو در فنی مهندسی کنترل تک عرض می گردد.
امتیاز دهید
نظرات کاربران
امیدی
امیدی
⭐⭐⭐⭐⭐
ممنون بابت مقاله ی خوب و ارائه شیرآلات با کیفیت