66479486 021

8448763 0912

19:00 الی 08:30

Controltak@gmail.com


شماره تماس: 021-66479486

گیج دما
 - 
نویسنده: مهندس سعیدی
 - 
تعداد بازدید: 4361

ترمومتر

گیح دما

*توجه : در این بخش به معرفی گیج دما پرداخته ایم ، در صورت نیاز به خرید و یا دیدن محصولات گیج دما به بخش محصولات ترمومتر سایت مراجعه نمایید.

گیج دما Temperature Gauge یا همان تمپرچر گیج ها محصولاتی هستند جهت اندازه گیری دمای سیالات در مخازن و لاین ها که در صنعت به وفور استفاده می شوند . بخشی مهم در تاسیسات و صنایع که بایستی در طول کل فرایند به آن دقت داشت، کنترل دما می باشد که بسیار حائز اهمیت می باشد . مجموعه کنترل تک ضمن فروش محصولات ابزار دقیق همچون گیج دما ، همیشه سعی بر افزودن دانش مشتریان هدف خود به حهت سهولت در انتخاب درست و خرید مطمئن داشته است . در ادامه به معرفی گیج دما و سایر ادوات اندزه گیری دما که مرسوم هستند ، پرداخته ایم .

گیج دما یا همان تمپرچر گیج ادوات ابزار دقیق به جهت اندازه گیری دما که در دو نوع بی متال و یا پرشده ارائه می گردند . در نوع بی متال از دو فلز غیر همجنس می باشند که تغییرات دمایی باعث حرکت و جابجایی و طویل شدن فلزها و انتقال نیرو جهت به حرکت درآوردن اهرم اندازه گیری دما می شود . این دو فلز معمولا از جنس غیر همسان برنج و فولاد در نظر گرفته می شود.

تیپ پر شده نیز ، حسگر از مایع و یا گازهای مخصوص پرشده است که با تغیرات دما و انبساط و انقباضی که به وجود می آید و نهایتا انتقال نیرو ، عقربه دما را بر روی اسکیل مشخص می نماید . از انجا که مبحث ما ، یک مقاله ی کاربردی در خصوص گیج دما می باشد ، نیازی به ورود کردن به محاسبات ریاضی و اثبات نمی بینیم . ترجیح ما آشنایی با عملکرد و انواع تمپرچر ها می باشد.

گیج دما را تقریبا می توان در تمام مراکز و صنایع دید . از پکیج یک ساختمان مسکونی تا موتورخانه ها ، کارخانه ها ، پالایشگاه ها ، نیروگاه ها و صدها صنایع دیگر . در واقع هر جا که مبحث انرژی ، سرمایش و گرمایش مطرح باشد ، این گیج نقشی را ایفا می نماید.

تمپرچر

تمپرچر گیج Temperature Gauge در واقع لاتین همان گیج دما می باشد که استفاده از هر دو واژه در بین مهندسین و بازاری ها مرسوم می باشد . به همین جهت ما نیز در این مبحث از هر دو واژه جهت صریح شدن محتوا استفاده می نماییم.

ادوات اندازه گیری دما ، به طور کلی ادوات ابزار دقیقی هستند جهت اندازه گیری و نمایش دمای محیط و یا سیالات یه سیستم که به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند . برخی از این ادوات وظیفه ی نمایش آنالوگ دما ، برخی نمایش دیجیتال دما ، برخی ارسال سیگنال و ... را دارند . کاربردی ترین ابزارهای گیج دما یا همان تمپرچر گیج ، موارد ذیل می باشند . ما در این مبحث به تمپرچر گیج یا همان گیج غقربه ای دما پرداخته ایم .

مشاهده محصولات ترمومتر

ترمومتر

در مبحث اندازه گیری دما ، واژهای مترادف زیادی در بین افراد استفاده می شود ، ترمومتر ، تمپرچر گیج و گیج دما معمولا هر سه جهت ادوات اندازه گیری دما به صورت عقربه ای مورد استفاده قرار می گیرند . شاید خواننده با این تعاریف آشنا نباشد و استفاده ی ما همزمان از این واژگان ، باعث سر درگمیش شود ، اما چاره ای نیست به جهت آشنا شدن مشتریان باید با هرسه واژه ی ترمومتر ، گیج دما و تمپرچر گیج ملموس شوند.

ترمومتر عقربه ای دما طی گذر زمان و پیشرفت علم دستخوش تغییرات زیادی قرار گرفته است ، اما آخرین اصلاحات و محصولات فعلی ترمومتر را باید به شرح ذیل وصف نمود :

ترمومتر عقربه ای ، متشکل از صفحه ی عقربه ای گرد که زمینه ی بر حسب مشخصه ی گیج دما اسکیل بندی " رنج بندی " بر حسب سانتیگراد و یا فارنهایت تقسیم شده است . سنسور متصل به پشت و یا زیر صفحه که وظیفه ی انتقال دما از محیط یا سیال را به فلزهای غیر همجنس پشت صفحه را دارد.

صفحه ی گیج دما یا همان ترمومتر عقربه ای بر حسب استاندارد معمولا در قطرهای 4 و 5 و 6 و 10 و 16 و 25 سانت می باشد . قاپ صفحه از متریال های متفاوتی بر حسب محل نصب ، رنج دمایی ، سیال مورد نظر از استیل و یا آلمنیوم و ... می باشد . همچنین رنج مندرج بر روی صفح می تواند از عدد منفی الی ... باشد که معمولا در تیپ های ترمومتر عقربه ای حداقل دما منفی 70 درجه و حداکثر دما 600 درجه ی سانتیگراد می باشد. متریال اتصال نیز معمولا همچون متریال سنسور یا حسگر از برنجی یا استیل می باشد . سنسور تمپرچر گیج های عقربه ای نیز به صورت میله ای و یا سیمی می باشد که در ارتفاع های متفاوت ارائه می گردد.

ترمومترهای عقربه ای با توجه به عملکرد بی متال و عدم نیاز به جریان برق ، مناسب ترین ترمومتر یا همان گیج دما جهت صنایع نفت و پتروشیمی و سیالات قابل اشتعال و انفجار می باشد . از ترمومترهای ثبت در وندور صنایع نفت می توان به ویکا آلمان اشاره نمود .

نمونه محصولات گیج دما ویکا :

گیج دما ویکا ترمومتر ویکا تمپرچر ویکا

 ترمومتر

مشاهده محصولات ترمومتر

ترمول

ترمول thermowell لوله ای استوانه ای شکل با طول و ضخامت متفاوت می باشد که تجهیز جانبی گیج دما محسوب می گردند . گاها ترمومترها بخصوص گیج ها با دقت بالا و برند شناخته شده از قیمت بالایی بر خوردار می باشند . به جهت جلوگیری از آسیب دیدگی احتمالی و نیز بالا بردن عمر مفید گیج دما ، سنسور گیج درون ترمول قرار گرفته ، و ترمول بر روی لوله یا منابع بسته می شود . اغلب در شرایطی که حسگر ممکن است تحت تاثیر سیالات خورنده ، سایدگی به جهت سرعت بالای سیال ، فشار و دمای بالا قرار بگیرد از ترمول استفاده می شود .

فارغ از حفاظت گیج دما در مقابل آسیب های احتمالی بیان شده ، نصب ترمومتر موجب سهولت در اسفاده از گیج دما می شود . چرا که هر بار جهت جدا کردن ترمومتر از لوله یا منبع نیاز به خالی بودن محل از سیال نیست .

مشاهده محصولات ترمومتر

ترمومانومتر

ترمومانومتر متشکل از دو گیج مانومتر و ترمومتر می باشد ، یعنی در قطر صفحه دو عقربه وجود دارد که یکی مشخ کننده ی میزان دما و دیگر نشان دهنده ی فشار می باشد . مکانیزیم هر دو جدا از یکدیگر می باشند و در واقع فقط یک صفحه ی مشترک دارند . همچنین دارای یک حسگر فشار و یک حسگر دما به طور جداکانه می باشند .

اغلب از ترمومانومتر جهت نصب بر روی تجهیزات و دستگاه ها استفاده می شود . به طور مثال بر روی پکیج های خانگی ترمومانومتر نصب می گردد . خرید گیج دما ، ترمومتر و ترمومانومتر نیاز به دانش کافی و راهنمایی لازم دارد . که ما هر دو را در اختیار شما قرار می دهیم ، با خواندن این مطالب دانش کافی و با تماس با کارشناسان ما راهنمایی لازم را بدست می آورید .

فروش گیج دما

فروش گیج دما به همراه ادوات جانبی همچون ترمول و دیگر تجهیزات در مجموعه کنترل تک صورت می پذیرد . فروش گیج دما با توجه به تنوع و گستردگی گیج دما ، شاید کاری دشوار برای افراد معمولی باشد ، اما جای نگرانی نیست ، حتی اگر با خواندن این مقاله به انتخاب تمپرچر گیج مورد نیاز نرسیدید ، می توانید با تماس با کارشناسان ما در واحد فروش گیج دما ، خرید مطمئن داشته باشید . همچنین با مراجعه به بخش محصولات گیج دما وب سایت ما ، نمونه محصولات ترمومتر را مشاهده و بررسی نمایید.

قیمت ترمومتر

اگر تا پایان مقاله را جهت آشنایی با قیمت ترمومتر مطالعه نمودید باید بیا نمود با توجه به گستردگی گیج های دما در برندهای تولید کننده ، تیپ ها ، متریال و سایزها ، قیمت ترمومتر پایه ی خاصی ندارد . جهت استعلام قیمت ترمومتر با ما در ارتباط باشید . با کنترل تک با کیفیت ترین و بهترین قیمت ترمومتر را خرید نمایید .

ارتباط با واحد فروش ترمومتر

سوالات متداول

گیج دما که با نام های ترمومتر و تمپرچر نیز شناخته می شود ،از نوع ادوات ابزاردقیق هستند که جهت اندازه گیری مقدار دمای محیط داخلی و خارجی استفاده می شوند.
فروش گیج دما یا همان ترمومتر در انواع برندهای اروپایی همچون ویکا آلمان ، برهما و اینسترومیت در طیف فرو کنترل تک با بهترین قیمت گیج دما ، عرضه می گردد.
امتیاز دهید
نظرات کاربران
نظرعلی
نظرعلی
⭐⭐⭐⭐⭐
عالی