66479486 021

8448763 0912

19:00 الی 08:30

Controltak@gmail.com


شماره تماس: 021-66479486

شیر صافی
 - 
نویسنده: مهندس سعیدی
 - 
تعداد بازدید: 3981

شیر صافی

*توجه داشته باشید در این بخش به معرفی شیر صافی " شیر استرینر " پرداخته شده است ، جهت مشاهده محصولات شیر صافی و خرید به بخش شیر صافی در سایت مراجعه نمایید.

شیر صافی

شیرآلات در صنعت کاربرد وسیعی دارند که هریک متناسب با تیپ و طراحی صورت گرفته وظایفی دارند . یکی از انواع شیرالات صنعتی شیر صافی یا همان استرینر  Steiner Valve  می باشد . اغلب در ذهن افراد شیرآلات به منظور قطع و یا وصل جریان می باشد . اما شیرالات صنعتی جدای از بحث متریالی ، سایزبندی و استاندارد علاوه بر قطع و وصل جریان ، ممکن است جهت تخلیه ی هوا ، کاهش فشار ، کنترل جریان و یا جلوگیری از ورود ضایعات و اشغال به سیستم استفاده شوند و البته موارد بیشتر دیگر . شیر صافی " استرینر یکی از انواع شیرلات می باشد که مصرف عمومی و صنعتی زیادی دارد.

وظیفه ی اصلی شیر صافی جدا سازی ضایعات و آشغال هایی سیال می باشد . این ضایعات ممکن است عوامل خروجی داشته باشد و وارد خطوط شده باشد و یا حتی ممکن است در خود سیستم انتقال تولید شده باشند . در واقع شیر صافی متشکل از بدنه ی اصلی و یک توری می باشد . که سوارخ یا مش های آن بر حسب استاندارد سایزبندی متفاوتی نیز دارد.

شیر صافی یا همان شیر استرینر در انواع مختلفی تولید و ارائه می گردند . وجه تمایز آنها به غیر از متریال های مورد استفاده و استاندارد اتصال و سایز بندی ممکن است در تیپ ، تحمل فشار و دما ، سیال مورد استفاده ، تک کاربرده یا چند منظوره و ... باشد . البته در ادامه سعی نموده ایم بیشتر به بررسی تخصصی شیر صافی بپردازیم.

مشاهده محصولات شیر صافی

شیر استرینر

در واقع شیر استرینر Steiner Valve لاتین شیر صافی می باشد و این دو هیچگونه اختلاف معنایی ندارد . در بین افراد و کسبه استفاده از هر دو اصطلاح شیر استرینر و شیر صافی مرسوم می باشد . به همین جهت است که ما در این مطلب از هر دو اصطلاح شیر صافی و شیر استرینر استفاده نموده ایم . در ادامه ضمن بررسی بیشتر شیر استرینر به معرفی جندین مدل جهت درک بهتر ، سفارشگذاری و خرید از کنترل تک پرداخته ایم .

فروش شیر صافی

فروش شیر صافی در انواع مختلف در مل های مصف عمومی و صنعتی در مجموعه کنترل تک صورت می پذیرد . همانطور که اشاره شد شیر صافی " شیر استرینر " از تنوع زیادی برخوردار می باشد . چه از بابت فنی و چه از بابت نوع و نحوه استفاده هریک جهت شرایط خاص خود طراحی شده است . کنترل تک ضمن فروش شیر صافی به خواست مشتریان اقدام به انتقال دانش فنی نیز می نماید . به همین جهت در این بخش به معرفی شیر صافی جهت آگاهی بیشتر مشتریان هدف خود پرداخته است . اما به جهت خرید شیر صافی در انواع مختلف با بهترین قیمت ممکن ضمن تماس با کارشناسان فروش شیر صافی در مجموعه ی ما ، می توانند به بخش معرفی محصولات شیر صافی جهت خرید و سفارشگذاری در وب سایت مراجعه نمایید.

مشاهده محصولات شیر استرینر

معرفی انواع شیر صافی

شیرهای صافی " استرینر " ها به تیپ های مختلفی تقسیم بندی می گردند ، هم به جهت متریالی و هم به جهت چند منظور بودن . منظور از چند منظوره بودن این است که اغلب شیرهای صافی " استرینر " صرفا جهت جداسازی ضایعات از سیال استفاده می شوند که تک منظوره می باشند ، اما گاها به عنوان آپشن سایر شیرآلات محسوب می گردند . به طور مثال شیر پیسوار که نوعی بال ولو جهت قطع و صل جریان آب محسوب می شود ، داری استرینر نیز می باشد که مانع ورود ضایعات به آب شرب می گردد.

از جهت نوع سیال نیز ، شیر استرینر جهت سیالات گازی و مایع مورد استفاده قرار می گیرد که متناسب با نوع سیال ، میزان فشار و دما ، سایز و نوع ضایعات بدنه و صافی متفاوت می باشد .

کاربرد شیر صافی

فیلتر کردن انواع سیالات جهت تصویه عملکرد سیستم

استفاده در تمام صنایع مربوط به آب و فاضلاب، نفت، گاز و پتروشیمی.

افزایش عمر مفید تجهیزات

 عدم نیاز به پمپ های گران‌ قیمت

 در ادامه به معرفی پر فروش ترین شیرهای صافی به لحاظ متریالی می پردازیم :

شیر صافی برنجی

شیر صافی برنجی که همانطور که از نامش پیداست از متریال برنج می باشد ، هم جهت سیالات مایع غیر خورنده و هم سیالات گازی مورد استفاده قرار می گیرد . برنج استفاده شده در شیر نیز از گرید های مختلف که معمولا برنج فورج بوده که گاها از ابکاری کروم نیز استفاده می گردد .

شیر صافی برنجی معمولا در دو نوع سبک و سنگین با تحمل فشارهای PN10 , PN16 , PN20 و PN25 طراحی و تولید می گردد . از تولید کنندگان خارجی شیر صافی با قیمت مناسب به برند سیم ولو ایتالیا می توان اشاره نمود که اتفاقا در دو تیپ شیر صافی برنجی سبک و شیر صافی برنجی سنگین عرضه می نماید و کنترل تک فروشنده تخصصی این محصولات می باشد.

مزیت استفاده از شیر صافی برنجی

    مقاومت مکانیکی و شیمیایی بالا

   سایز متغیر محصول

   مقاومت گسترده در برابر لکه، اکسایش، خوردگی اسیدی و غیره

   توانایی نصب شیر در دو حالت افقی و عمودی

 شیر صافی برنجی

مشاهده محصولات شیر صافی برنجی

 

شیر صافی چدنی

شیر صافی چدنی که معمولا جهت سیالات مایع و بخار مورد استفاده قرار می گیرد و در اتصالات فلنجی و رزوه ای تولید می گردد . این شیرهای صافی جهت مصارف عمومی و صنعتی بکار برده می شود . نسبت به مدل های برنجی از تحمل فشار و دمای بالاتری برخوردار هستند . چدن استفاده شده در دو متریال GG25 و GGG40 چدن داکتیل می باشد.

حداکثر تحمل دمای شیر صافی چدنی بسته به طراحی 250 درجه ی سانتیگرداد و فشار 10 و 16 و 25 و 40 بار می باشد . از مدل های پر فروش شیر صافی چدنی در بازار ایران می توان به شیر صافی چدنی وگ اشاره نمود ، جهت خرید و سفارشگذاری شیر صافی چدنی " شیر استرینر " با کارشناسان ما در ارتباط باشید .

اغلب شکل ظاهری شیر صافی چدنی شبیه یک سه راه ۴۵درجه است، که در قسمت دهانه ۴۵درجه آن توری استیل نصب می گردد. توری استیل شیر صافی چدنی در تمام طول عمر، درون آب و محیط خورنده قرار دارد. شیر صافی مقاومت بالایی در برابر فرسایش و خوردگی دارد و عمر آن زیاد است. درپوش انتهایی شیر صافی، برای تمیز کردن و استفاده مجدد، توانایی باز و بسته شدن دارد و قسمت آخر شیر، با وسیله ای به نام کپ با پیچ و مهره کور بسته می شود.

مزیت شیر صافی چدنی

    هزینه ساخت نسبتا پایین

   قابل استفاده جهت انتقال آب شرب و غیر شرب در حجم بالا

   قابلیت تحمل فشار کاری ۱۰ بار و ۱۶ و 40 بار

   سایز متغیر محصول

 شیر صافی چدنی

مشاهده محصولات شیر صافی چدنی

شیر صافی استیل

مهمترین ویژگی شیر صافی استیل بدنه و توری تمام استیل ضد زنگ می باشد . بسته به نوع سیال معمولا شیر صافی استیل در گریدهای استیل 304 و استیل 316 عرضه می گردد . به همین جهت قابلیت استفاده برای سیالات اسیدی و خورنده را نیز دارد . که البته پیشنهاد می گردد برای سیالات خورنده ازشیر صافی استیل 316 استفاده نمایید .

شیر صافی استیل در مدل های متنوعی ارائه می گردد . مدل 45 درجه یا طرح Y ، مدل 180 درجه ، مدل ته چاهی و ....

از برندهای شناخته شده شیر صافی استیل باید به برند خنبره اسپانیا و آبنوس ایران اشاره داشته باشیم . در مجموعه کنترل تک انواع شیر صافی استیل نیز ارائه می گردد که با ورود به بخش شیر صافی وب سایت قابلیت مشاهده و بررسی بیشتر را دارید .

مزیت شیر صافی استیل

   مقاومت بالا در برابر حرارت و خوردگی

   خاصیت ضد زنگ بودن محصول

   سطح صیقلی آن جهت تمیز شدن آسان شیر صافی استیل

   قابلیت نصب در ۳ حالت افقی، عمودی و زاویه دار

 شیر صافی استیل

شیر صافی فولادی

شیر صافی فولادی تحمل فشار بالایی دارد و طبق استاندارد ASME B16.34 طراحی و تولید می‌شود. معمولا در استاندارد کانکشن فلنجی ارائه می گردد و در سایزهای بزرگ نیز قابل عرضه می باشد . شیر صافی فولادی در واقع صنعتی تین شیر صافی محسوب می گردد . اغلب به صورت تیپ Y تولید و ارائه می گردد . شیر صافی فولادی نسبت به تیپ استیل ارزان تر و نب به شیر صافی های برنجی و چدنی از قیمت بالاتری برخوردار است .

مزیت شیر صافی فولادی

  تحمل بالا در برابر حرارت بالای ۴۰۰ درجه سانتی گراد

   مقاومت مکانیکی و حرارتی بالای محصول

   استفاده از شیر صافی فولادی در دما و فشار کاری بالا

قیمت شیر صافی

قیمت شیر صافی متناسب با پرامترهای زیادی متغیر است و باید از ما استعلام گرفته شود . پارامترهایی همچون متریال ، برند ، سایز ، مدل و ... متغیر می باشد . فروش شیر صافی در انواع مختلف در مل های مصف عمومی و صنعتی در مجموعه کنترل تک صورت می پذیرد . همانطور که اشاره شد شیر صافی " شیر استرینر " از تنوع زیادی برخوردار می باشد . ما به شما تضمین می کنیم بهترین قیمت شیر صافی را در کنترل تک خواهید یافت . جهت خرید شیر صافی در انواع مختلف با بهترین قیمت ممکن ضمن تماس با کارشناسان فروش شیر صافی در مجموعه ی ما ، می توانند به بخش معرفی محصولات شیر صافی جهت خرید و سفارشگذاری در وب سایت مراجعه نمایید.

ارتباط با واحد فروش

سوالات متداول

شیر صافی یا همان شیر استرینر ولو نوعی شیر صنعتی جهت جداسازی ذرات و ضایعات از سیالات مایع و گازی می باشد که در انواع مختلف تولید و عرضه می گردد.
فروش شیر صافی " استرینر " در انواع شیر صافی برنجی ف شیر صافی استیل ، شیر صافی چدنی و شیر صافی فولادی جهت سیالات گازی و مایع با نازلترین قمت شیر صافی ، در کنترل تک صورت می پذیرد.
امتیاز دهید
نظرات کاربران
درخشان
درخشان
⭐⭐⭐⭐⭐
ممنون . هم از مقاله کاملتون هم از محصولا شیر صافی با کیفیتتون