66479486 021

8448763 0912

19:00 الی 08:30

Controltak@gmail.com


شماره تماس: 021-66479486

استیم تراپ فلوتری
 - 
نویسنده: مهندس سعیدی
 - 
تعداد بازدید: 5827

استیم تراپ

*** توجه : در این بخش به مفهوم استیم تراپ و معرفی استیم تراپ فلوتری پرداخته ایم ، اما به جهت خرید و مشاهده انواع استیم تراپ می توانید به بخش محصولات تله بخار در وب سایت مراجعه نموده و نیز جهت راهنمایی بیشتر با واحد فروش تله بخار در ارتباط باشید.

استیم تراپ

استیم تراپ فلوتری

استیم تراپ های فلوتری Ball float steam trap ( تله بخار فلوتری ) برای کارکرد ، به تفاوت تراکم بین بخار و میعانات متکی هستند.

 استیم تراپ های فلوتری می توانند به طور مداوم حجم عظیمی از میعانات ( کندانس ) را عبور دهند و برای طیف گسترده ای از برنامه های صنعت مناسب هستند. انواع استیم تراپ فلوتری به دو نوع استیم تراپ بال فلوت Ball float steam trap و استیم تراپ سطلی معکوس inverted bucket است.

تله بخار بال فلوت

 تله بخارهای بال فلوت Ball float steam trap خود نیز به استیم تراپ های فلوتری و استیم تراپ های فلوتر ترموستاتیک تقسیم بندی می گردند که در ادمه به معرفی آنها پرداخته ایم :

تله بخار شناوری

با ایر ونت دستی

 تله بخار نوع شناوری با ایر ونت دستی Flot trap with air cock با تشخیص تفاوت در چگالی بین بخار و میعانات کار می کند. در این نوع استیم تراپ شناوری مطابق با تصویر ذیل با جمع آوری کنداس در تله بخار ، توپی تراپ شناور می گردد و مجرای خروجی کنداس استیم تراپ فلوتری باز می شود و بعد از خروج کندانس ، شناور به حالت اولیه ی خود باز می گردد و مجدد مجرای خروجی بسته می شود و مجدد با جمع شدن کندانس در تراپ این سیکل تکرار می گردد. همانطور که مشاهده می کنید از مجرای خروجی کندانس امکان خارج شدن بخار وجود ندارد، چرا بخار بر سطح بالای کندانس وجود دارد و قبل از تخلیه ی کامل کندانس ، مجرای خروجی بسته می شود . در استیم تراپ فلوتری همیشه مقدار کمی کندانس در استیم تراپ وجود دارد. همچنین در بالای بدنه این  استیم تراپ سنتی شیر تخلیه ی هوا وجود دارد که جهت تخلیه ای هوا استفاده می شود ، در واقع نوعی ایرونت و یا شیر هوا گیری دستی محسوب می گرد.

تله بخار فلوتری

* جهت خرید و مشاهده محصولات  استیم تراپ فلوتری  کلیک نمایید *

استیم تراپ فلوتر ترموستاتیکی

   استیم تراپ فلوتر ترموستایکی Flot thermostatic Steam Trap در واقع استیم تراپ های مدرن تله بخارهای فلوتری محسوب می شوند . در استیم تراپ فلوتر ترموستایکی شیر تخلیه دستی حذف گردیده و بجای آن از قطعه ی ترموستاتیک استفاده شده است . در پشت ترموستاتیک مجرای خروجی قرار دارد که در صورت عادی توسط ترموستات بسته می باشد، در زمانیکه هوا وارد لاین و نهایتا استیم  تراپ ترموستاتیکی می شود ، با توجه به اختلاف دما هوا و بخار ، باعث بازعملکرد ترموستات و نهایتا باز شدن مجرای خروجی هوا می گردد، بعد از تخلیه ی هوا و برگشت دمای داخل استیم تراپ فلوتر ترموستاتیکی به حالت اولیه ترموستات بسته می شود . شناور استیم تراپ فلوتر ترموستاتیک همچون استیم تراپ فلوتری عمل می نماید، با جمع شدن کندانس ، شناور بالا آمده ، مجرای خروجی کندانس باز می شود و بعد تخلیه ی کنداس مجدد دریچه بسته می شود .

             تاله بخار فلوتر ترموستاتیکی   

در گذشته ، در صورت وجود آبگیر در سیستم ، دریچه هوا ترموستاتیک نقطه ضعف بود. در صورت شدید بودن آبگر حتی می توانست توپی را خراب کند. با این وجود ، در تله های شناور مدرن ، کپسول ترموستات و متعلقات داخلی استیم تراپ از استیل طراحی گردیده اند که بسیار مقاوم است و تکنیک های مدرن جوشکاری استفاده شده بر روی توپی باعث می شود استیم تراپ فلوتر ترموستاتیکی در شرایط آبگرفتگی بسیار مستحکم و قابل اعتماد باشد. از بسیاری جهات ، استیم تراپ شناور ترموستاتیکی نزدیکترین به یک تله بخار ایده آل است. بدون در نظر گرفتن تغییر فشار بخار ، میعانات را به محض تشکیل تخلیه می کند. استیم تراپ های فلوتر ترموستاتیکی معمولا در کانکشن های فلجی و رزوه ای در سایزهای 2/1 الی 2 اینچ تولید می گردند ، هر چند هستند تولید کننده هایی که بزرگتر از سایز 2 اینچ هم تولید کنند.

مشاهده و خرید نمونه محصولات استیم تراپ فلوتر ترموستاتیک :

استیم تراپ فلوتری FT 10        استیم تراپ فلوتری FT 14        استیم تراپ فلوتری FT 44

در تولید استیم تراپ های فلوتری متناسب با فشار طراحی 16/40/63 bar از متریال هایی همچون فولاد و چدن استفاده می گردد که در هر صورت متعلقات داخلی از استیل SS می باشد.

تله بخار سطلی معکوس

  تله بخار سطلی معکوس Inverted Bucket Steam Trap ( تله بخار اینورتد باکت ) همانطور که در تصاویر ذیل مشهود است و از نامش پیداست ،مکانیسم در تله بخار سطلی معکوس از یک سطل معکوس تشکیل شده است که توسط یک اهرم به یک شیر که وظیفه ی باز و بسته کردن مجرای خروجی وصل می شود. قسمت اساسی استیم تراپ سطلی معکوس ، سوراخ دریچه کوچک هوا Bleed Hole در قسمت بالای سطل است. تصویر پایین روش کار استیم تراپ سطلی (  استیم تراپ اینورتد باکت ) را نشان می دهد. درمرحله ی (i) سطل آویزان است و به همین سبب مسیر خروجی کندانس را به وسیله ی اهرم شیر که رو به پایین کشیده شده باز می گردد و کنداس . در مرحله ی (ii) ورود بخار باعث می شود که سطل پر از بخار شود و سپس بالا می رود و خروجی را می بند. در تصویر  (iii) مجدد کندانس وارد تراپ شده و نیروی وارده باعث می شود بخار و هوای محفوظ در سطل از طریق سوراخ روی سطل خارج و به سمت بالای تله بخار سطلی معکوس خارج شود که در نهایت با پر شدن سطل از کندانس به سمت پایین حرکت کند یا در واقع غرق شود و مجدد شیر تخلیه کنداس باز شود. و این چرخه تکرار می شود .

تله بخار سطلی

مشاهده و خرید نمونه محصولات استیم تراپ سطلی معکوس :

استیم تراپ سطلی J.N

استیم تراپ اینورتد باکت

مزایای استفاده از استیم تراپ اینورتد باکت

  •         استیم تراپ اینورتد باکت ( سطلی معکوس ) می تواند ساخته شود تا در برابر فشارهای بالا مقاومت کند.
  •         با اضافه کردن شیر چک در ورودی می توان از خطوط بخار گرم شده استفاده کرد.
  •         حالت خرابی معمولاً باز است ، بنابراین در مورد برنامه هایی که به این ویژگی نیاز دارند ، ایمن تر است ، به عنوان مثال تخلیه توربین.

معایب استیم تراپ اینورتد باکت

اندازه کوچک سوراخ در بالای سطل تله بخار سطلی معکوس به این معنی است که این نوع دام فقط می تواند هوا را بسیار آهسته تخلیه کند. این سوراخ قابل افزایش نیست ، زیرا بخار در هنگام کار عادی خیلی سریع از آن عبور می کند. همیشه باید به اندازه کافی آب در بدن استیم تراپ اینورتد باکت وجود داشته باشد تا مانند یک مهر و موم در اطراف لب سطل عمل کند. اگر تله این آب را از دست داد ، می توان بخار را از طریق دریچه خروجی هدر داد. این ممکن است اغلب در برنامه هایی اتفاق بیفتد که افت ناگهانی فشار بخار وجود داشته باشد ، و باعث می شود بعضی از میعانات موجود در بدن تله به داخل بخار تبدیل شوند. سطل شناور و غرق شدن خود را از دست می دهد و این امکان را فراهم می کند که بخار زنده ( اشاع ) از زیر دیواره تله عبور کند. فقط در صورت رسیدن میعانات کافی به تله ، عملکرد صحیح دوباره شکل می گیرد و از هدر رفتن بخار جلوگیری می کند.

اگر  تراپ سطحی معکوس "استیم تراپ اینورتد باکت " نصب شود در صورت قرار گرفتن در معرض شرایط محیط زیر صفر ممکن است دچار آسیب ناشی از انجماد شود. مانند سایر انواع تله های مکانیکی ، اگر شرایط خیلی شدید نباشد می توانید بر این مشکل غلبه کنید. اگر انتظار می رود شرایط محیطی زیر صفر پیش بینی شود ، ممکن است محتاطانه باشد که یک نوع تله قوی تر برای انجام کار در نظر بگیرید. در این موارد  تله بخار ترمودینامیکی انتخاب خوبی می تواند باشد. مانند استیم تراپ شناوری ، جهت فشار معینی سطل معکوس طراحی شده است تا حداکثر فشار دیفرانسیل کار کند. اگر استیم تراپ تحت فشار دیفرانسیل بالاتر از حد انتظار قرار بگیرد ، بسته می شود و میعانات عبور نمی یابد.

فروش استیم تراپ

فروش استیم تراپ فلوتری در انواع تله بخارها انوع فلوتر ترموستاتیکی ، شناوری ، سطلی معکوس و ... همچون سایر تیپ های استیم تراپ در طیف و بازه ی فروش ما قرار دارد . فروش استیم تراپ فلوتری امریست تخصصی به جهت حساسیت های موجود و گران بودن انرژی . با انتخاب درست استیم تراپ فلوتری راندمان انرژی بالا رفته و در منابع و هزینه صرفه جویی خواهید کرد .به همن جهت است که ما فروش استیم تراپ فلوتری را تخصص می دانیم . در مقاله استیم تراپ فلوتری سعی نمودیم به طور کامل شما دید شما را به این نوع استیم تراپ باز نماییم . جهت راهنمایی و مشاوره بیشتر با کارشناسان ما در واحد فروش استیم تراپ فلوتری در ارتباط باشید و همچنین جهت قیمت ، موجودی ، فروش و مشاهده انواع تله بخار فلوتری کلیک نمایید .فروش استیم تراپ فلوتری تخصص ماست.

سوالات متداول

استیم تراپ شناوری در واقع تله بخار و تجهیزاتی هستند جهت جدا سازی کنداس مایع از بخار بر مبنای مکانیزم غوطه ور شدن شناور بر روی کنداس و باز شدن دریچه خروج به صورت تدریجی و یا دفعی.
دیدید که استیم تراپ ها در انواع مختلف ارائه و موجود می باشد. جهت قیمت استیم تراپ مورد نیاز با واحد فروش ما در تماس باشید .
ما انواع استیم تراپ در اکثر برندهای معتبر را ارائه می نماییم.جهت خرید و سفارشگذاری استیم تراپ با واحد فروش استیم تراپ ما در تماس باشید
امتیاز دهید
نظرات کاربران
آقا بیگی
آقا بیگی
⭐⭐⭐⭐⭐
آقای مهندس قیصری ممنون.عالی بود
حنفی
حنفی
⭐⭐⭐⭐⭐
ما که همیشه از خریدمون راضی بودمشما رو نمی دونم ؟