66479486 021

8448763 0912

19:00 الی 08:30

Controltak@gmail.com


شماره تماس: 021-66479486

استیم تراپ ترموستاتیکی
 - 
نویسنده: مهندس سعیدی
 - 
تعداد بازدید: 5256

استیم تراپ ترموستاتیکی


*** توجه : شما در این بخش فقط مقاله استیم تراپ ترموستاتیکی را مطالعه می کنید ، جهت مشاهده محصولات موجود به قسمت محصولات تله بخار وب سایت رجوع نمایید.

تراپ ترموستاتیکی

تله بخار حرارتی چیست ؟

 Thermostatic Steam Trap

تله بخار حرارتی یا همان استیم تراپ ترموستاتیکی قطع نظر از نوع حس گر به صورت متناوب و بر مبنای اختلاف دمای بخار و چگالیده عمل می کند.

در زمان راه اندازی و به هنگام وجود چگالیده ، حس گر حرارتی ، تراپ ترموستاتیکی را در حالت باز نگه می دارد ، در صورت ورود بخار و افزایش دما ، سوپاپ خروجی بسته می شود . کاهش دما تا حد چند درجه زیر دمای اشباع موجب باز شدن مجدد سوپاپ می شود . باز بودن سوپاپ تله بخار ترموستاتیکی در هنگام راه اندازی باعث تخلیه سریع هوا می گردد ، که در این مورد از محاسن این گونه تله هااست.

مقاومت در مقابل پس فشار ، توانایی تخلیه هوا در فشار های خیلی پایین ، بازده مناسب در بار های خیلی کم و مقاومت نسبتا خوب در مقابل خوردگی از دیگر مزایای استیم تراپ ترموستاتیکی است . تله بخار های حرارتی از نظر نوع حس گر حرارتی در دو گروه عمده با ما ده منبسط شونده و بی متالی ( دو فلزی ) طبقه بندی می شوند.

در انواع تله های انبساطی ( تراپ ترموستاتیکی ) عامل اصلی تحریک ، مایع حساسی است که تحت تاثیر دما و بخار منبسط می شود و موجب جابجایی سوپاپ می شود . انواع فانوسه ای ، ویفری و سیلندری در گروه تله های انبساطی قرار می گیرند .در نوع فانوسه ای مایع داخل فانوسه که خود از سمت بالا ثابت و قسمت زیرین آن به یک زباله سوزنی شکل متصل است ، موجب حرکت آکاردئونی می شود . در این نوع ، مایع حساس معمولا آب مقطر است. در نوع ویفری مایع حساس الکل است که تحت تاثیر گرما منبسط شده و باعث حرکت دیسک می شود . مایع حساس در تله های حرارتی سیلندری ، روغن است که در اثر افزایش دما ، پیستونی را به سمت نشیمنگاه دهانه ورودی می راند . در تله ها ی بی متالی از خاصیت عدم همسانی انبساط دو فلز غیر هم جنس استفاده شده است . در این نوع تله ها نیز واکنش ناشی از گرمای بی متال ممکن است به یک فانوسه و یا دیسک منتقل شود.

تراپ ترموستاتیکی ، به عنوان یک شیر هواگیر اتوماتیک نیز در سیستم بخار کاربرد دارند . در این حالت نیز مانند هنگامی که از آن به عنوان تله بخار استفاده می شود ، با جمع شدن هوا و کاهش دمای آن تا زیر دمای بخار ، تراپ ترموستاتیکی باز و هوا تخلیه می شود.

تراپ ترموستاتیکی معمولا از جنس فولادی یا برنجی هستند و حد اکثر به قطر 1اینچ تا ظرفیت 3400 پوند در ساعت و فشار 600Psig مورد استفاده می گیرند.

جهت بررسی محصولات تله بخار ترموستاتیک و خرید اینجا کلیک نمایید*

فروش تراپ ترموستاتیکی

ما در این بخش به بررسی تراپ ترموستاتیکی به صورت مفصل تر پرداخته ایم به جهت سهولت در خرید تراپ ترموستاتیکی ، فروش تراپ ترموستاتیکی در انواع و مدل های متنوع و برندهای داخلی و خارجی توسط ما صورت می پذیرد . جهت مشاهده و بررسی انواع تراپ ترموستاتیکی ضمن مراجعه به بخش محصولات تله بخار ، می توانید جهت راهنمایی و آشنایی بیشتر با واحد فروش تراپ ترموستاتیکی از طریق راههای ارتباطی در تماس باشید.

اصطلاحات متعارف :

سوالات متداول

نوعی تله بخار مجهز به ترموستات جهت تخلیه کندانس و هوا در خطوط بخار با ظرفیت تخلیه ی نسبتا پایین ...
انواع تله بخار فلوتر ترموستاتیکی در این مجموعه با نازلترین قیمت از برندهای داخلی و خارجی ارائه می گردد.
امتیاز دهید
نظرات کاربران
عامر
عامر
⭐⭐⭐⭐⭐
دست خوش
فاتح
فاتح
⭐⭐⭐⭐⭐
عالی