66479486 021

8448763 0912

19:00 الی 08:30

Controltak@gmail.com


شماره تماس: 021-66479486

پرشر ترانسمیتر
 - 
نویسنده: مهندس سعیدی
 - 
تعداد بازدید: 5457

پرشر ترانسمیتر

پرشر ترانسمیتر

*توجه : در این بخش به بررسی ومعرفی پرشر ترانسمیتر پرداخته شده است جهت خرید و مشاهده محصولات به بخش محصولات ترانسمیتر فشار وب سایت رجوع نمایید.

پرشر ترانسمیتر Pressure Transmitter  یا همان ترانسمیتر فشار یکی از المان ها اندازه گیری فشار در ابزاردقیق می باشد که مقدار فشار را اندازه گیری نموده و متناسب با آن جریان 4 الی 20 میلی آمپر یا 0 تا 10 ولت جهت اتوماسیون همچون سیستم PLC ارسال می نمایید . هر چند ما در مقاله ی اندازه گیری فشار ، قبلا به پرشر ترانسمیتر اشاره داشته ایم ، اما در اینجا به صورت مفصل تر به این تجهیز خواهیم پرداخت .

پرشر ترانسمیتر یکی از پرکاربردترین تجهیزات ابزاردقیق در صنایع جهت اندازه گیری فشار و سیستم کنترل می باشد که جهت سیالات مایع و گازی و گاها، ذرات جامد مورد استفاده قرار می گیرد که قابلت نصب بر روی پایپینگ و مخازن با توجه به طراحی و مدل مورد نظر را دارد.

ترانسمیتر فشار یا همان پرشر ترانسمیتر که از سه قسمت اصلی تقویت کننده ، مبدل و سنسور تشکیل شده است بر حسب نوع کاربری و میزان دقت به انواع مختلف تقسیم بندی و عرضه می گردند . که البته ساده ترین و ارزان قیمت ترین آنها که بسیار در صنعت کاربردی هستند نوع قلمی می باشند که شناخته ترین ترانسمیتر فشار قلمی در بازار ایران نیز از برندهای ویکا همچون S10 و S11  می باشد . همچنین گران قیمت ترین آنها نیز در تیپ های آزمایشگاهی ارائه می گردند که بسیار دقت بالایی دارند .

 ترانسمیتر ویکا

ترانسمیتر فشار

ترانسمیتر فشار اصطلاحا واژه ی فارسی پرشر ترانسمیتر Pressure Transmitter  محسوب می گردد و از لحاظ مفهومی هیچ اختلافی ندارند . منتهی ما در کنترل تک با توجه به تنوع مشتریان که از مهندسین ، افراد بازای و مصرف کننده های معمولی می باشند ، سعی در استفاده از اصطلات تخصصی و عمومی را را به جهت درک بهتر مطلب داریم . ترانسمیتر فشار در بین همکاران بازاری و پرشر ترانسمیتر در دیتاشیت ها و مدارک مهندسی مرسوم می باشد .

همانطور که اشاره شد ترانسمیتر فشار " پرشر ترانسمیتر " انواع مختلفی از نظر کاربری دارند که در پایین به برخی از آنها اشاره می نماییم :

  • ترانسمیتر فشار آزمایشگاهی
  • ترانسمیتر فشار ضد انفجار
  • ترانسمیتر فشار تفاضلی
  • ترانسمیتر فشار صنعتی
  • ترانسمیتر فشار پرتابل
  • ترانسمیتر فشار قلمی

جهت انتخاب پرشر ترانسمیتر مناسب متناسب با نیاز باید به موارد توجه داشت که مقداری نیاز به تخصص و دانش فنی را دارد .ابتدا باید دید جهت چه سیالی با چه دمایی و چه میزان خورندگی ترانسمیتر فشار را باید تهیه نماییم . دوم رنج و مقدار فشاری که قرار است اندازه گیری گردد ، که بر مبنای جه واحدی ، چه محدوده ای و با چه میزان دقتی باید اندازه گیری شود . سوم ترانسمیتر فشار با توجه به محیط و سیال نیاز به ضد انفجار بودن و یا مقاوم بودن در مقابل خورندگی را دارد یا خیر و در نهایت نوع جریان خروجی ترانسمیتر فشار چگونه باشد ، به طور مثال 4 الی 20 میلی آمپر و یا 0 تا 10 ولت و یا ....

از تولید کنندگان بنام و شناخته شده ی پرشر ترانسمیتر یا همان سوئیچ فشار می توان به ویکا ، روزمونت ، اندرس هازر و ای بی بی ABB اشاره داشت که هر کدام در زمینه ابزار دقیق غول های صنعت می باشد .

محصولات اندازه گیری فشار

ترانسمیتر اختلاف فشار

از کاربردی ترین پرشر ترانسمیترهای مورد استفاده در صنعت ترانسمیتر اختلاف فشار یا هما ترانسمیتر DP می باشد . این ترانسمیتر در واقع نوع فشار تفاضلی می باشد که درای دو سنور می باشد که در منابع جهت نمایش سطح استفاده می گردند . به این نحوه که یکی از سنسور ها قسمت فوقانی و دیگری قسمت تحتانی مخزن نصب شده و با کالیبره ی انجام شده ، اختلاف فشار بین دو سطح اندازه گیری شده و سیگنال خروجی ارسال می گردد.

از ترانسمیتر اختلاف فشار اغلب جهت مخازن با ارتفاع زیاد و نیز سیلوهای ذرات جامد استفاده می گردد . شرکت اندرس و روزمونت در تولید پرشر ترانسمیتر های اختلاف فشار صاحب سبک می باشند .

صرف نظر از سازنده یا مدل ، هر ترانسمیتر فشار تفاضلی (DP) دارای دو پورت فشار برای حس کردن فشارهای سیال فرآیند می باشد . رایج ترین المان سنجش استفاده شده در ترانسمیترهای DP دیافراگم می باشد . یک طرف این دیافراگم فشار سیال فرآیند را از پورت High دریافت می کند ، در حالی که طرف دیگر دیافراگم ، فشار سیال فرآیند را از پورت Low می گیرد . هر گونه اختلاف فشار بین دو پورت سبب می شود که دیافراگم از موقعیت ایستای خود (وسط) خارج شده و خمیده شود . سپس این خمیدگی به واسطه تکنولوژی های مختلف و بسته به سازنده و مدل ترانسمیتر به یک سیگنال خروجی ترجمه می شود .

فروش پرشر ترانسمیتر

فروش پرشر ترانسمیتر یا همان سوئیچ فشار در انواع مختلف از برندهای باکیفیت همچون روزمونت ، اندرس ، ویکا ، پکنز ، اینسترومیت و ... در کنترل تک انجام می پذیرد . کارشناسان ما در کنترل تک مشخصه ی سیال و کاربری مصرف کننده را بررسی و آنالیز نموده و متناسب با آن واحد فروش پرشر ترانسمیتر بهترین مدل ممکن را به مصرف کننده پیشنهاد می نمایند . فروش پرشر ترانسمیتر با توجه به اینکه از ادوات ابزار دقیق می باشد نیاز به تخصص و دقت لازم می باشد . ضمن مطاله ی این مقاله می توانید از محصولات ترانسمیتر فشار را در بخش پرشر ترانسمیتر سایت مشاهده و بررسی نمایید و جهت خرید و سفارشگذاری با واحد فروش پرشر ترانسمیتر و ادوات اندازه گیری فشار مجموعه ی ما در ارتباط باشید .

ارتباط با واحد فروش پرشر ترانسمیتر

قیمت سوئیچ فشار

همانطور که گفتیم قیمت پرشر سوئیچ به پارامترهای متغییر زیادی مرتبط است که به یکایک آنها پرداختیم . اما عمومی ترین نوع سوئیچ فشار " پرشر سوئیچ قلمی " می باشد که از قیمت پایین تری نسبت به سایر مدل ها برخوردار است . در هر صورت جهت خریذ ، سفارشگذاری و استعلام قیمت سوئیچ فشار با کارشناسان ما در ارتباط باشید . بهترین قیمت سوئیچ فشار را از ما خواهید دید.

ارتباط جهت استعلام قیمت سوئیچ فشار

سوالات متداول

پرشر ترانسمیتر المان الکتریکی ابزاردقیق می باشد جهت اندازه گیری آنالوگ فشار با خروجی 4 الی 20 میلی آمپر و یا 0 الی 10 ولت .
فروش ترانسمیتر فشار یا همان پرشر ترانسمیتر در انواع مختلف قلمی ، اختلاف فشاری و ... از برندهای ویکا ، اندرس ، روزمونت با بهترین قیمت ترانسمیتر فشار در کنترل تک صورت می پذیرد.
امتیاز دهید
نظرات کاربران
رئوفی
رئوفی
⭐⭐⭐⭐⭐
ممنون . مفید و کاربردی