66479486 021

8448763 0912

19:00 الی 08:30

Controltak@gmail.com


شماره تماس: 021-66479486

لول سوئیچ شناوری
 - 
نویسنده: مهندس سعیدی
 - 
تعداد بازدید: 3564

سوئیچ شناوری

*** توجه : در این بخش به معرفی لول سوئیچ شناوری و انواع آن پرداخته ایم ، به جهت مشاهده و خرید انواع لول سوئیچ شناوری به بخش محصولات لول سوئیچ وب سایت رجوع نموده و یا باکارشناسان واحد فروش ما در ارتباط باشید.

لول سوئیچ

سنسورهای سطح شناوری ( لول سوئیچ شناوری ) Level Switch Float در انواع مختلفی از سبک ها ، مواد و اندازه ها ارائه می شوند. لول سوئیچ شناوری مایعات Level Switch مورد استفاده در هواپیماها ، نیروگاه های هسته ای ، تجهیزات پزشکی و سایر کاربردهای مهم باید دقیق و قابل اعتماد باشند. برای اینکه این اتفاق بیفتد ، مهندسان طراحی باید برنامه و گزینه های خود را بدانند تا فقط لول سوئیچ مناسب را انتخاب کنند. یکی از رایج ترین سوئیچ های سنجش سطح ، لول سوئیچ شناوری Level Switch Float است. لول سوئیچ شناوری همکانطور که از نامش پیداست ، شامل یک شناور است که یک آهنربا را نگه می دارد و یک میکرو سوئیچ یا ریدرله سوئیچ یا ... که بسته به نوع لول سوئیچ شناوری در یک میله یا بالکس محصور می شود.

 از آنجا که شناور باتوجه سطح کششی مایع ( دانسیته ) شناور می گردد ، آهنربا نیز به سمت بالا و پایین حرکت می کند. آهنربا هنگامی که هر در یک سطح معین قرار دارد ، باعت تحریک میکرو سوئیچ می گردد و بسته به حالت میکرو سوئیچ یا رله ، سیگنال "روشن" یا "خاموش" را فراهم می کند. سیگنال را می توان برای فعال کردن هشدارها و کنترل کننده ها یا تکمیل مدار که پمپ ها را برای پر کردن مخزن روشن می کند یا هر مصرف کننده الکتریکی دیگری با تجه به آمپر مصرف کننده و آمپراژ سوئیچ استفاده نمود .لول سوئیچ شناوری Level Switch Float در سبک ها ، اندازه ها و مواد زیادی وجود دارند. قبل از مشخص کردن مدل لول سوئیچ شناوری Level Switch Float ، مهندسان باید شرایط پروسسی مایع همچون فشار، دما ، دانسیته و همچنین شرایط نصب و ویژگی های سوئیچ مورد نیاز ، بهربرداری و نیز سرویس و نگهداری را مورد بررسی قرار دهند و البته میزان درصد خورنده یا غیر خورنده بودن سیال نیز موضوع حائض اهمیتی است.

در کاربردهای صنعتی ، آشفتگی و تلاطم سیال می تواند در عملکرد صحیح شناور تداخل ایجاد کند ، و حتی باعث برقراری سوئیچ زودرس شود. امکان ایجاد تلاطم ناشی از پر شدن مخزن و یا همزن میکسر یا چرخش مایع وجود دارد به همین دلیل استفاده از لول سوئیچ شناوری در این تیپ مخازن صرفا با ایجادslosh یا همان به اصطلاح چمبری که تلاطم و ضربه موج سیال را مهار می کند ، قابل استفاده است . این یکی از راه حل کم هزینه و موثر می باشد . این سپر سوئیچ را از حرکت سیال جدا می کند و دارای سوراخ هایی برای جریان هوا و آب است. به هیچ وجه آب تنها سیال مورد استفاده در  لول سوئیچ شناوری  Level Switch Float نیست. بنابراین ، مهندس باید از وزن مخصوص شناور و مایع ( دانسیته سیال و منیم دانسیته طراحی شده جهت شناور لول سوئیچ ) اطلاع داشته باشد. توجه گردد که وزن مخصوص سیال ( دانسیته ) باید منیمم دانسیته در حداکثر دمای و فشار کاری سیال در نظر گرفته شود. منیمم دانسیته قابل طراحی جهت شناورها بسته به اندازه و ماده ای که از آنها ساخته شده ، معمولا از 0.45 g/cm3 تا حدود 0.9g/cm3 متغیر است.

اطلاعات در مورد وزن مخصوص ( دانسیته ) به مهندسان اجازه می دهد تا شناورهایی را طراحی کنند که در مخازن دوفازی به طور مثال مخازن حاوی روغن و آب قابل استفاده بوده و بین مایع تفاوت قائل شوند. چنین شناورهایی به نام شناور دوفازی ، در یک مایع غرق می شوند و در دیگری شناور می شوند.به طور مثال یک کاربرد معمولی لول سوئیچ شناوری در مخازنی است که حاوی آب و روغن می باششد ، اما شما فقط به سطح آب توجه دارید. وزن مخصوص روغن بین 0.8 تا 0.9 و آب آن 1.0 است. بنابراین یک شناوری ( فلوتر ) که با وزن مخصوص 0.95 طراحی گردیده است در روغن غرق می شود و در آب شناور می شود.

همانطور که اشاره شد ، حداکثر و حداقل دما نیز جهت انتخاب لول سوئیچ شناوری Level Switch Float باید در نظر گرفته شود. به عنوان مثال ، فولاد ضد زنگ ( استیل 316 ) برای کاربردهایی با دمای حداکثر 250 درجه سانتیگراد ایده آل است. از طرف دیگر ، از پلی پروپیلن فقط در مواردی استفاده می شود که درجه حرارت 100 درجه یا کمتر باشد یا همچنین از متریال تیتانیوم جهت سیالاتی همچون روغن داغ تا دمای 400 درجه .

در ذیل اشاره می شود به تحمل دمایی بعضی از آلیاژ ها مطابق استاندارد :

برنج (130 درجه سانتیگراد)

Buna-N یا نیتریل (120 درجه سانتیگراد)

PBT پلی بوتیلن ترفتالات (120 درجه سانتیگراد)

PSU پلی سولفون ( 148 درجه سانتیگراد)

کینار (105 درجه سانتیگراد)

PTFE تفلون (260 درجه سانتیگراد)

مایعات با ویسکوزیته بالا به سرعت جریان نمی یابند به همین سبب طراحی فلوتر یا همان شناور لول سوئیچ شناوری در مایعات ویسکوز و چسبناک باید شکل گرد باشند تا مکان هایی که مایعات می توانند جمع شوند را از بین ببرند. از جمله مواردی که باید در نظر گرفته شود فشار مخازن می باشد . یه مخزن معمولی می تواند تحت فشار اتمسفر باشید و یا یک مخزن دیگ بخار ( بویلر ) می تواند فشاری تا 200 بار داشته باشد.لذا لول سوئیچ شناوری Level Switch Float در فشارهای مختلف طراحی و طبقه بندی گردیده اند.

نکنه ی دیگر حائض اهمیت در انتخاب لول سوئیچ شناوری Level Switch Float ، مقدار آمپراژ سوئیچ و نوع سوئیچ می باشد . سوئیچ در این نوع لول های می تواند از نوع رید رله شیشه ای دوسیم یا سیم باشد و یا از نوع میکرو سوئیچ سه سیم و یا ... انواع سوئیچ دیگر که جهت هر کدام مقدار آمپری که مصرف کننده می تواند از آن عبور بدهد را تعریف نموده است.به طور مثالنوع ریدرله ای شیشه ای را مستقیم نمی توان به مصرف کننده اتصال داد و نیاز به مدار فرمان و قدرت دارد و یا نوع میکروسوئیچ در آمپرهای 1، 5، 10، 15، 25 و حتی کمتر یا بیشتر تعریف گردیده که متناسب با مصرف کننده انتخاب می شوند.

نصب :

لول سوئچ فلوتری

لول سوئیچ فلوتری در واقع اصطلاح مهندسی و لاتین کنترل سطح شناوری و یا لول سوئیچ شناوری می باشد : جهت نصب لول سوئیچ فلوتری باید به این موارد واقف بود که ، لول سوئیچ های شناوری " فلوتری " معمولا در دو تیپ SIDE اتصال از بغل مخازن و یا تیپ TOP اتصال از بالای مخازن وچود دارند. که هرکدام نیز از انوع کانکشن ها جهت اتصال به مخازن استفاده می کنند ، همچون : فلنج ، کلمپ ، رزوه ، جوشی و... در سایز و متریال های مختلف.

لول سوئچ های فلوتری تیپ SIDE اتصال از بغل فقط جهت سویچ در یک نقطه و یا حداکثر دو نقطه با فاصله ی کمتر از 30 سانتیمتر بسته به طراحی ، قابل استفاده می باشد . اما در تیپ های لول سوئیچ های فلوتری نصب از بالا TOP ممکن است جهت یک نقطه و یا چندین نقطه با فاصله های مختلف و متناسب با ارتفاع های مختلف مخازن ، استفاده نمود.

لول سوئیچ شناوری

نکته :

- برند  عیوض تکنیک که تولیدی ایرانی می باشد اقدام به تولید انواع لول سوئیچ فلوتری با کیفیت در وندورهای مختلف نموده است که جهت خرید و مشاهده می توانید اینجا   لول سوئیچ  ) کلیک نمایید.

- با توجه به مکانیزم مغناطیسی بودن لول سوئیچ فلوتری (  لول سوئیچ شناوری  ) باید دقت کرد که سوئیچ ها خیلی نزدیک تجهیزات و ادواتی که در عملکرد لول ، اختلات ایجاد می کنند نباشند .

- متریال فلوتر ( شناور ) و قطعات در ارتباط با سیال بایستی به نحوه ای انتخاب شود که با سیال و محیط مخازن از نظر خورندگی و مقاومت ، سازگاری کامل را داشته باشد.

به طور مثال :

316 استیل ضد زنگ

برای دمای بالا ( تا 300 درجه سانتیگراد ) ، فشار بالا تا 300 PSI و شرایط خوردگی. معمولاً در تجهیزات پردازش مواد غذایی ، پزشکی ، گرمایشی و تجهیزات خنک کننده استفاده می شود.

پلی پروپیلن (PP)

برای شرایط اسیدی مانند مواردی که در آبکاری و تمیز کردن فلزات وجود دارد. همچنین برای فرآوری مواد غذایی کم دما (تا 105 درجه سانتیگراد) و تجهیزات و تجهیزات تجاری یا مصرفی مناسب است.

پلی سولفون (PSU)

ماده ای مقاوم در برابر هیدرولیز برای استفاده مداوم در آب گرم و بخار ، در دمای حداکثر 148 درجه سانتیگراد. در برابر محلول های اسیدی و شور و مواد شوینده مقاومت می کند. معمولاً برای ابزارآلات تحلیلی ، تجهیزات پزشکی و اجزای تجهیزات فرآیند نیمه هادی مورد استفاده قرار می گیرد. می تواند همکاری کند

فروش لول سوئیچ شناوری

فروش لول سوئیچ شناوری در تیپ های SIDE و TOP در انواع مختلف همچون سایر لول سوئیچ ها در مدل های روتاری ، القایی ، خازنی ، راداری و ... در طیف فروش ما قراتر دارد . فروش لول سوئیچ شناوری " فلوتری " اغلب در برندهای داخلی همچون عیوض ، آیاز ، مهرسام ، اشتعال و ... صورت می پذیرد . فروش لول سوئیچ شناوری با نازلترین قیمت تخصص ماست . مقاله در نظر گرفته شده فوق جهت آشنایی و آموزش در انتخاب لول سوئیچ شناوری ( فلوتری ) به درخواست مشتریان و همکاران ما بود ، اما به جهت مشاوره تلفنی با کارشناسان ما در واحد فروش لول سوئیچ شناوری در ارتباط باشد و همچنین جهت خرید،موجودی و قیمت و نیز مشاهده محصولات لول سوئیچ شناوری و سایر لول سوئیچ ها ضمن ارتباط با واحد فروش بر روی فروش لول سوئیچ ، کلیک نمایید. فروش لول سوئیچ شناوری و انواع کنترل سطح ، تخصص ماست.

قیمت لول سوئیچ

همانطور که اشاره شد ، لول سوئیچ های شناوری در انواع مختلف متناسب با نیاز مصرف کننده ، تعریف می گردند. به همین جهت نمی توان قیمت لول سوئیچ را بر مبنای یک عدد ثابت بیان نمود . بهترین راهکار جهت استعلام قیمت و خرید لول سوئیچ ، تماس با کارشناسان ما جهت دریافت بهترین پیشنهاد با نازلترین قیمت لول سوئیچ می باشد .

سوالات متداول

دستگاه جهت کنترل سطح سیال در مخازن ، چاه ها و سیلوها می باشد که در دهها مدل متفاوت متناسب با شرایط کاری موجود می باشد.
در کنترل تک انواع لول سوئیچ در مدل های داخلی و خارجی به فروش می رسد.کافیست با ما در تماس باشید.
متناسب با نوع و مدل لول سوئیچ قیمت متفاوت می باشد.جهت استعلام و سفارشگذاری با ما از طریق واتساپ یا شماره های مستقیم در ارتباط باشید.
امتیاز دهید
نظرات کاربران
یاری
یاری
⭐⭐⭐⭐⭐
تشکر . خیلی مفید بود
طاهره
طاهره
⭐⭐⭐⭐⭐
استفاده کردم.ممنون